Do Europy PSX trafił dopiero w 1995 roku. Konsola korzystała z 32-bitowego procesora RISC R3000A MIPS taktowanego zegarem o częstotliwości 33,86 MHz oraz 2 MB pamięci RAM. Maksymalna rozdzielczość uruchamianych gier wynosiła 640 x 480 pikseli. W urządzeniu zastosowano także karty pamięci służące do zapisywania stanów gry. Miały one pojemność od 128 kB do 8 MB. PlayStation było pierwszą konsolą domową, której sprzedaż przekroczyła 100 milionów sztuk.
– Trafiliśmy do graczy, ponieważ PlayStation oferowało doświadczenia wykraczające poza to, co ktokolwiek mógłby sobie wyobrazić, że jest możliwe dzięki domowej konsoli – napisał na blogu PlayStation Jim Ryan, prezes i dyrektor generalny SIE. – Od samego początku otworzyliśmy nasze ramiona dla programistów, dostarczając im narzędzi i technologii do tworzenia pięknych, rozbudowanych światów i eksperymentowania z nowymi pomysłami. Takie podejście doprowadziło do różnorodności gier, z których znane jest PlayStation, co jest prawdziwą wizytówką naszej marki na wielu generacjach. To niesamowite widzieć fanów dorastających na PlayStation, którzy teraz przekazują swoją miłość do gier dzieciom grając z nimi na PS4. W imieniu wszystkich z PlayStation dziękujemy za tę podróż.
W tym tygodniu Sony zamierza świętować wspólnie ze swoimi fanami. Firma nie zdradziła jeszcze, na co dokładnie można liczyć. Spekuluje się, że poza promocjami na zakup gier i darmowymi avatarami, producent może pokusić się o zapowiedź związaną z PS5. Bardzo możliwe, że zobaczymy także materiały dokumentalne poświęcone urodzinom marki. | CHIP
https://www.chip.pl/2019/11/informator-zdradza-date-premiery-i-cene-ps5/