Amazon opublikował wyniki sprzedaży w ostatnim kwartale tego roku, podkreślając w informacji prasowej m.in. to jak świetnie sprzedawały się produkty sygnowane logo firmy:
Najlepiej sprzedające się urządzenia Amazon na całym świecie w tym sezonie świątecznym to Echo Dot, Fire TV Stick oraz Echo Show 5. (…)
Ten świąteczny okres był, dzięki naszym klientom i pracownikom, lepszy niż kiedykolwiek wcześniej. W imieniu wszystkich Amazończyków życzymy wszystkim szczęśliwych świąt i fantastycznego roku 2020.
W USA prawie czterokrotnie wzrosła liczba klientów, którzy w ramach bezpłatnej dostawy otrzymali zamówienie już następnego dnia. Ostatnia, ultraszybka paczka z Amazona przybyła do odbiorcy w Seattle w Wigilię Bożego Narodzenia o godzinie 23:59. To się nazywa mieć wyczucie czasu.
W informacji prasowej brak konkretnych liczb dotyczących samej sprzedaży, ale wg Amazona są to miliony zmówień więcej, a co za tym idzie pieniędzy, które spłynęły na konto giganta e-commerce. Konkretne dane dotyczą zatrudnienia oraz programu nagród Amazon Prime. W sezonie świątecznym obsługą klienta zajmowało się ponad 250 tys. osób, a firma zatrudnia ponad 750 tys. osób na całym świecie. Św. Mikołaj miał więc całkiem pokaźny zastęp pomocników. W przypadku nagród Amazon Prime ponad 5 milionów osób zdecydowało się w czasie poprzedzającym święta na wypróbowanie usługi, bądź zdecydowało się na płatną subskrypcję.
Najlepiej sprzedające się produkty w USA to: Nintendo Switch Pokemon Sword, Wyze Cam Indoor Wireless Smart Home Camera oraz Samsung 128 GB Micro SDXC EVO Select Memory Card, a także szybkowar elektryczny 7-w-1 Instant Pot Duo 80, odkurzacz iRobot Roomba 675, 6-calowy materac Innenpring Linenspa, ekspres do kawy Keurig K-Classic oraz klocki LEGO, w tym zamek Lorda Vadera i NASA Apollo Saturn V.
Brak konkretnych danych finansowych nie przeszkodził inwestorom giełdowym i kurs Amazona wzrósł o 4 proc. | CHIP