OPPO zapowiedziało także “IoT Enablement Plan” – program, którego celem jest poprawienie współpracy różnych urządzeń z uwzględnieniem ogromnej liczby sprzętów online jednocześnie, dający developerom dostęp do protokołu OPPO HeyThings IoT, platformy usług HeyThings IoT, a także protokołu łączności audio dla partnerów z segmentu IoT. Platforma usług HeyThings IoT ma zostać wdrożona za pośrednictwem otwartej platformy OPPO w I kwartale 2020 r., a pierwsza faza protokołu łączności audio ma rozpocząć funkcjonowanie w czerwcu 2020 r.
Przez kolejne trzy lata chiński producent będzie inwestować w prace badawczo-rozwojowe i planuje wydać na ten cel 50 mld juanów (ok. 27 mld zł.) Budżet ten zostanie wykorzystany na opracowanie technologii sprzętowych, programowych i systemowych, a także innych technologii związanych z 5G, sztuczną inteligencją, rzeczywistością rozszerzoną i big data.
Oczywiście wszystko to są ważne informacje, ale co oznaczają dla przeciętnego Kowalskiego? Przede wszystkim to, że OPPO coraz agresywniej wchodzi na rynki inne niż chiński. ColorOs, według informacji podanych przez wiceprezesa firmy Duana Yaohui już teraz ma ponad 320 milionów aktywnych użytkowników miesięcznie w ponad 140 krajach. A pragnie mieć ich więcej.
Jednocześnie podczas czwartkowej konferencji producent słuchawek ogłosił, że w pierwszym kwartale przyszłego roku wprowadzi na rynek swój pierwszy inteligentny zegarek. I nic więcej na ten temat nie powiedziano. Pojawił się jedynie skromny render urządzenia oraz informacja przekazana przez Bobee Liu, wiceprezes ds. Inteligentnych urządzeń mobilnych OPPO, że wraz z OPPO Watch zadebiutuje platforma zdrowotna, bowiem smartwatch ma dysponować wieloma funkcjami monitorującym zdrowie i wspomagającymi sportowców.
“Nadchodzi nowa runda rewolucji technologicznej z 5G i sztuczną inteligencją. Wraz z otwarciem tych możliwości chcemy współpracować z twórcami aplikacji w budowaniu świata, który jest połączony ze wszystkim i zmieszany zarówno z wirtualnymi, jak i rzeczywistymi scenariuszami”, powiedział Wu Henggang, wiceprezes i prezes działu inżynierii oprogramowania w Oppo.
Według raportu firmy konsultingowej IDC, to właśnie Chiny będą liderem wykorzystania technologii IoT. Według prognoz od 2020 r. kraj ten będzie wydawać 300 mld dolarów rocznie na Internet przedmiotów i prześcignie Stany Zjednoczone jako największy na świecie rynek Internetu przedmiotów. | CHIP
[offers keywords=”oppo”]