Czy remake gry Gothic to dobry pomysł?
Jak można się było spodziewać po tak lubianym pierwowzorze, opinie graczy nie są spójne. Pozytywnie fani wypowiadają się na temat grafiki i udźwiękowienia. To widać już nawet po samym zwiastunie. “Gothic” wygląda bardziej współcześnie. Część osób zarzuca jednak produkcji mniej mroczny klimat, zmiany w wyglądzie i zachowaniu bohaterów. Niektórzy są zachwyceni widowiskowym i pełnym wybuchów prologiem, inni uważają go za zbędny podobnie jak nowy interfejs. Użytkownik o nicku Merwan tak podsumowuje swoje doświadczenie z demem:- [pierwotny] “Gothic” był niczym “Dark Souls” na długo przed tą serią. Wiedziałeś o czymś tylko, jeżeli samodzielnie to odkryłeś. Eksplorowałeś świat bez zbędnych znaczników i nawigacji. Dodawanie takich pomocy jest obecnie powszechnie stosowane. W przypadku “Gothica” jednak może całkowicie zmienić doświadczenie z gry.
Twórcy zmienili także pracę kamery oraz, co ku niezadowoleniu większości, system walki. Toporna, ale sprawiająca dużo satysfakcji mechanika była wręcz symbolem tej gry. Teraz poszła ona w stronę sekwencji zręcznościowych (QTE) i walki w stylu “For Honor”. Innymi słowy, producent ma nad czym pracować. Oby tylko nie skończyło się na kolejnej “Arcanii”. Jakakolwiek data premiery czy platformy sprzętowe nie zostały jeszcze zapowiedziane.
Pierwszy “Gothic” zadebiutował w 2001 roku. Głównym bohaterem jest Bezimienny, który z powodu popełnionych zbrodni trafia do pracy w kopalni rudy. Surowiec służy do wykuwania specjalnej broni przeciwko orkom, którzy od lat toczą wojnę z ludźmi. Na polecenia króla Rhobara II kolonia karna ma zostać otoczona magiczną barierą, ale w trakcie inkantacji zaklęcie wymyka się spod kontroli i otacza swoim zasięgiem nie tylko kopalnię, ale cały obszar Górniczej Doliny. Celem gracza jest ucieczka z tego magicznego więzienia. | CHIP