W przypadku Xiaomi uczestnicy zabawy mieli pięć minut na dostanie się do tajemniczej rzeczy schowanej w pudełku. Równie dobrze mogła być to elektryczna hulajnoga, jaki szczoteczka do zębów czy odkurzacz. Albo Mi TV Box S, czyli odtwarzacz multimedialny chińskiej firmy, którego promocji ma właśnie służyć kampania #MiSteryBOX. Udana próba pobicia rekordu Guinnessa jest właśnie częścią kampanii promocyjnej przystawki do telewizora.
Wydarzenie zorganizowane przez Xiaomi jest również największą imprezą plenerową w World Trade Center od czasu odbudowy kompleksu budynków zniszczonego podczas ataku.
Rekord Guinnessa i księga mu poświęcona to efekt pomysłu dyrektora generalnego browaru Guinness, który podczas polowania w 1951 r. zauważył, że nie ma żadnego miarodajnego źródła, które odpowiedziałoby na niezwykle ważkie pytanie – który ptak jest szybszy? Siewka złota czy cietrzew? I zauważył także, że takich pytań, na które nie znajdzie się odpowiedzi w oficjalnych podręcznikach jest więcej. Następnie dostrzegł potencjał reklamowy dzieła, które mogłoby promować markę Guinness przy okazji lektury faktów ciekawych, choć niekoniecznie dotyczących sensu życia. Pierwsze wydanie Księgi Rekordów Guinnessa ukazało się 27 sierpnia 1955. Księga od razu stała się bestsellerem. Pierwsza polska edycja ukazała się w 1991 roku. | CHIP