Virgin Mobile podkreśla w oświadczeniu, że mowa jest o zaplanowanym ataku i że dotknął on wyłącznie tych osób, które zarejestrowały w firmie karty prepaid. Firma, zgodnie z wymogami RODO, powiadomiła stosowne organy nadzoru oraz złoży zawiadomienie do organów ścigania.
Spółka wzmocniła również procedury uniemożliwiające wykorzystanie danych abonentów, które zostały nielegalnie pozyskane (wprowadzenie dodatkowych/ponadstandardowych środków weryfikacji tożsamości), do składania dyspozycji dotyczących umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych z tymi abonentami.
Fragment komunikatu spółki
Virgin Mobile był pierwszym na świecie operatorem wirtualnym. Firma została uruchomiona w Wielkiej Brytanii w 1999 roku. W Polsce działa od sierpnia 2012 r. Pod koniec 2018 r. firma miała 420 tys. klientów. W większości krajów, w których działa oferuje usługę prepaid. W Wielkiej Brytanii, Australii, RPA i w Polsce ma również ofertę miesięcznego abonamentu.
Każda marka Virgin Mobile działa niezależnie od pozostałych, stąd też telefony, plany taryfowe i interfejs sieci mogą się różnić w zależności od kraju. | CHIP