Ryan publikuje codziennie jeden film. Kanał stanowi połączenie typowego vloga z recenzjami zabawek dla dzieci. Swoją karierę w Ryan rozpoczął w wieku 4 lat. Oglądał inne gwiazdy z kanałów dziecięcych i zapragnął robić to samo. Po około 4 miesiącach Ryanowi zaczęło przybywać tak wielu fanów, że z niewinnego hobby zrobił się na tyle zyskowny biznes, by ułatwić mamie chłopca decyzję o rezygnacji z pracy nauczycielki chemii na rzecz pełnoetatowego przygotowywania nagrań syna. W lipcu tego roku Ryan wprowadził na rynek swoją własną pastę i szczoteczkę do zębów.
Trzecie miejsce i 18 milionów dolarów należy do pięcioletniej Anastazji Radzińskiej, która wraz ze swoją rodziną prowadzi aż sześć kanałów dziecięcych m.in. Like Nastya i Stacy Toys. Gdyby podliczyć je wszystkie razem rezolutna Rosjanka miałaby w sumie 103 miliony subskrybentów i ponad 40 miliardów wyświetleń. Tematyka kanału do złudzenia przypomina vlog Ryana – przedstawiane są głównie zabawki, urywki z codziennego życia i zabawy z ojcem. U małej Anastazji zdiagnozowano dziecięce porażenie mózgowe i rodzice obawiali się, że nie będzie rozwijać się prawidłowo. W 2016 roku rodzice małej Nastii założyli więc kanał na YouTubie głównie po to, by dokumentować postępy w rozwoju dziewczynki. Rok temu cała rodzina przeprowadziła się z Rosji na Florydę.
Lubimy też oglądać młodych sportowców
Na drugim miejscu zestawienia znajdziemy jedyny kanał sportowy z całej listy. Dude Perfect to grupa 30-latków, którzy przedstawiają na filmach różne triki, wyczyny i próby bicia rekordów Guinnessa. Sympatyczni panowie zarobili w tym roku 20 milionów dolarów. Mają też swój show w telewizji Nickelodeon.
YouTube – jedzenie, makijaże i gry
Pod względem zarobków Anastazji ustępują Rhett and Link, prowadzący komediowy kanał Good Mythical Morning. Na filmach niezbyt mądrych filmach można zarobić 17,5 miliona dolarów.
34-letni Jeffree Star to amerykański makijażysta, piosenkarz i DJ, który w 2006 roku był najchętniej obserwowaną osobą na MySpace. W 2014 roku na rynku pojawiła się marka sygnowanych jego nazwiskiem kosmetyków i to właśnie wtedy Jeffree Star rozpoczął publikować filmy w serwisie YouTube. Obecnie obserwuje go ponad 16 milionów osób, co przełożyło się na 17 milionów dolarów zysku w 2019 roku.
Na kolejnych miejscach rankingu opracowanego przez Forbesa znajdziemy Prestona, który grając w “Minecraft” zarobił w tym roku 14 milionów dolarów, PewDiePie’a, czyli kontrowersyjnego gamingowego youtubera ze Szwecji (13 mln dolarów) oraz Markipliera, który słynie z tego, że bawią go głównie horrory i brutalne gry. Jemu także udało się w ciągu roku zarobić 13 milionów dolarów. | CHIP