Oto pierwszy z filmów:
Huawei zintensyfikował działania PR-owe w wyniku oskarżeń wysuwanych przez władze USA, które zarzucają firmie szpiegowanie na rzecz Pekinu.
Uruchomiona została też strona Huawei Facts. Wszystko po to, by bronić dobrego imienia firmy. Czarny PR powoduje dla Huawei konkretne finansowe straty.
Huawei News – odpowiedź na czarny PR
Gdy pojawiły się pierwsze oskarżenia, a kolejny narodowi operatorzy zaczęli się zastanawiać, czy skorzystać z urządzeń 5G produkowanych przez Huawei, firma zintensyfikowała działania public relations. Do Shenzen zapraszano dziennikarzy z całego świata. Doszło do tego, że założyciel firmy, Ren Zhengfei przyznał w jednym z wywiadów, że większa część jego pracy nie polega na prowadzeniu przedsiębiorstwa, ale na udzielaniu wywiadów i wystąpieniach publicznych.
W wywiadzie udzielonym stacji CCTV Ren Zhengfei przyznał, że do większego “otwarcia się na media” został zmuszony przez własny dział prasowy. Muszę sprawić, aby nasi klienci nas zrozumieli. Sprawić, by 180 000 pracowników przetrwało ten trudny czas – powiedział podczas wywiadu najważniejszy człowiek w firmie. Jedna z osób bliskich Zhengfeiowi, cytowana przez Reutersa, przyznała, że na większą jego aktywność w mediach miał także fakt aresztowania córki w Kanadzie.
W wyniku sankcji i oskarżeń nałożonych przez USA chiński producent nie wejdzie z urządzeniami 5G do Australii i Nowej Zelandii. Ma kłopoty także w Europie, m.in. w Niemczech i Polsce, choć pojawi się na rynku brytyjskim. | CHIP