Na temat elektrycznego Porsche Macan wiemy już sporo, bo ten trafił wcześniej przed obiektyw aparatu w formie prototypu, ale też zawitał na łamy serwisów w natłoku plotek i wycieków. Na ten moment wiemy, że na rynek powinien trafić w 2023 roku, a rok wcześniej ruszy jego produkcja i zapewne odbędzie się też wielka premiera.
Powyżej możecie zobaczyć ten model w testach, gdzie zapewne Porsche wyciska z niego siódme poty i nic dziwnego. Marka do elektrycznych pojazdów podchodzi bowiem dosyć ostro, co było widać już przy rozwoju sedana Taycan, a w przypadku Macana musi spisać się podwójnie, bo będzie to szalenie ważny samochód dla firmy. Tak jak SUVy poniekąd uratowały jej statystyki sprzedażowe, tak teraz mogą pomóc jej w rozpowszechnieniu się modeli elektrycznych.
Elektryczny SUV Porsche Macan będzie miał większy zasięg od lżejszego i bardziej aerodynamicznego Taycana
Teraz z kolei w raporcie serwisu Car and Driver możemy przeczytać, że według Porsche elektryczny Macan uzyska znacznie lepszy zasięg niż Taycan na jednym ładowaniu. To z pozoru szaleństwo przez wyższą wagę i mniej efektowny profil aerodynamiczny SUVa, ale może Porsche ma na to jakieś rozwiązanie. Mowa bowiem o zasięgu ponad 482 km, choć najlepszy pod tym kątem Taycan może przejechać do 365 km wedle testów EPA.
To jednak nie koniec informacji, bo korzystający z platformy Premium Platform Electric (PPE), będącej ewolucją platformy J1 Grupy Volkswagena elektryczny SUV Macan ma ponoć być dostępny z dwoma wersjami akumulatorów, które będą mogły ładować się z mocą do maksymalnie 270 kW. Szczegóły dotyczące układu napędowego, zakresu i specyfikacji pozostają jednak w dalszym ciągu nieznane, ale należy oczekiwać, że wielkość, waga i aerodynamika tego modelu będzie odgrywać kluczową rolę.
W rozmowie z serwisem Autocar wiceprezes Porsche, Lutz Meschke wyjawił dawno temu, że elektryczny Macan EV będzie oferowany wraz ze swoim spalinowym odpowiednikiem, ale tylko przez kilka następnych lat. Z czasem bowiem Porsche całkowicie wyrzuci ze swojej oferty spalinowego Macana i przejdzie na jego w pełni elektryczną wersję. Jednak nie będzie to nagła zmiana, a raczej stopniowa z naciskiem na różnice w kwestiach regionów.