Na temat przyszłości RS4 wiele się mówiło, a dziś mamy już na ten temat pokaźny zbiorek informacji, którego uzupełnił właśnie obszerny raport z brytyjskiego serwisu Autocar. W nim możemy przeczytać, że Audi planuje dla tego modelu elektryczne układy napędowe z hybrydami typu plug-in na czele, które odblokują zupełnie nowy poziom możliwości RS4.
Czytaj też: Nowe pakiety Audi Competition dorzucają więcej stylu do wielu modeli
Flagowiec w tej rodzinie wyczynowych kombi będzie bowiem modelem PHEV, zachowując swój 2,9-litrowy silnik V6 z podwójnym turbodoładowaniem, ale dodając do tego silnik elektryczny. Pewnym jest więc przebicie obecnego topowego RS4 zarówno pod kątem mocy (ponad 450 KM), jak i momentu obrotowego (600 Nm).
W ramach RS4 B10 Audi wrzuci na rynek ostatnie A4 ze spalinowym napędem. Nie zabraknie jednak zaawansowanych hybryd typu plug-in oraz w pełni elektrycznej wersji o nieznanej nazwie
Raport dodatkowo uważa, że Audi wrzuci również na rynek w pełni elektryczną wersję RS następnego A4. Ten model o zerowej emisji nie będzie jakąś tam konwersją z MEB, a dedykowanym BEV na bazie platformy PPE, z której skorzysta oprócz tego Porsche Macan nowej generacji, czy Audi A6 E-Tron i Q6 E-Tron. Ten całkowicie odseparowany od pozostałych modeli domniemany A4 E-Tron będzie uzupełnieniem konwencjonalnego modelu A4 i doczeka się też wspomnianej wersji RS z najwyższej półki.
Czytaj też: Oto jednotłokowy silnik wodorowy, który zachował wewnętrzne spalanie
Pozostaje pytanie, czy ewentualny A4 RS E-Tron (nazwa pozostaje niepotwierdzona) sięgnie po charakterystyczne dla RS4 nadwozie kombi, czy może sięgnie po coś innego, aby wyróżnić się ze spalinowego tłumu. Wedle źródła w rzeczywistości to elektryczne Audi RS4 sięgnie po bardziej praktyczny styl liftbacka, jak A6 E-Tron, a pod tym nadwoziem znajdą się dwa silniki elektryczne, zapewniające napęd na wszystkie koła Quattro i wydajność na poziomie 469 KM i 800 Nm.
Wracając z kolei do hybrydowych A4 nowej generacji, te najpewniej otrzymają przerobioną konstrukcję tylną, aby pomieścić akumulator litowo-jonowy o użytecznej pojemności 14,4 kWh, który to zapewni do 100 km zasięgu wyłącznie na silniku elektrycznym. Przynajmniej w wersji PHEV, bo Audi w dążeniu do spełnienia normy Euro 7 ponoć sięgnie również po łagodne hybrydy i tradycyjnie czystsze silniki spalinowe.
Czytaj też: Przyszłość muscle car i Dodge w dobie elektryfikacji
Ponoć te nowe, ostatnie spalinowe A4 będzie mogło też pochwalić się sterowaniem wszystkimi kołami oraz bardziej zaawansowanym systemem autonomii. Premiera rynkowa? Wedle plotek już w 2023 roku.