Wizja latających samochodów została gruntownie zmodernizowana w ubiegłej dekadzie, kiedy to okazało się, że zamiast samochodów z silnikami, doczekamy się raczej wielkich dronów z bezemisyjnym napędem. Przykładem tego jest eHang VT-30, będący nie pierwszym takim owocem prac firmy eHang, która już kilka razy doczekała się szeregu artykułów na temat swoich eVTOL, czyli elektrycznego pojazdu latającego o możliwości pionowego lądowania i startu.
Czytaj też: Jak zmienić samoloty transportowe w bombowce? USA już to wie
Najnowszy eHang VT-30 jest kolejnym przykładem na to, że firma nie będzie podążać za amerykańskimi lub europejskimi władzami lotniczymi w swoim podejściu do zaawansowanej mobilności powietrznej. Stąd też brak miejsca dla pilota na pokładzie eHang VT-30, który jest całkowicie autonomiczny.
Lotnictwo bezzałogowe jest integralną częścią budowy inteligentnego lotnictwa cywilnego i może stać się podstawową formą transportu w przyszłości. Rząd i firmy powinny współpracować w celu promowania rozwoju bezzałogowych statków powietrznych i przestrzegania standardów wysokiej jakości podczas budowy infrastruktury lotnictwa cywilnego.– powiedział Shijun Yin, główny inżynier Chińskiego Urzędu Lotnictwa Cywilnego (CAAC) po spotkaniu z EHang w zeszłym miesiącu.
Czytaj też: Setki profesjonalnych hakerów DARPA poległo przed procesorem Morpheus
Jakie podróże umożliwia eHang VT-30?
Dlatego właśnie elektryczna taksówka eHang VT-30 jest możliwie najprostsza pod kątem konstrukcji, aby ułatwić cały proces certyfikacji i osiągami w teorii nie powala. Jako dwumiejscowa (układ w tandemie) latająca taksówka, eHang VT-30 łączy w sobie dziewięć śmigieł (cztery z nich są podwójne i nawiązują do tradycyjnego quadcoptera) oraz skrzydła. Takie połączenie zapewnia mu możliwość pionowego startu i lądowania przy opcji przejścia na lot bardziej charakterystyczny dla samolotu.
Czytaj też: Rosja uważa kosmiczny samolot X-37B za sekretny bombowiec USA
Dzięki temu latająca elektryczna taksówka eHang VT-30 nieoficjalnie może rozwijać prędkość do 200 km/h i latać maksymalnie do 300 km, ale jeśli na pokładzie znajdzie się łącznie 220-kilogramowe obciążenie, zasięg ten na jednym ładowaniu spadnie do zaledwie 35 km. Stąd jego przeznaczenie nie do pokonywania całych krajów, a transporcie z miasta do miasta.