Nowy kombinezon pilotów USA już w testach. Oto nowoczesny UIPE

Wojsko USA chce zadbać o swoich żołnierzy jeszcze bardziej, bo tak jak DARPA ruszyła już z programem nowych kombinezonów ochronnych, tak teraz świeżutki kombinezon pilotów USA trafił na testy i ma chronić członków Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych przed atakjami chemicznymi, biologicznymi, radiologicznymi i nuklearnymi.
Nowy kombinezon pilotów USA już w testach. Oto nowoczesny UIPE

Ten zupełnie nowy kombinezon pilotów USA o nazwie UIPE (Uniform Integrated Protective Ensemble) został już przetestowany przez specjalną eskadrę testową i ewaluacyjną podczas lotu w helikopterach HH-60 Pave Hawk w zeszłym miesiącu. Teraz jednak przed tą nowością stanie wymóg sprostania żołnierzom z 53. skrzydła helikopterów Pave Hawk, która to jest częścią oddziałów odpowiadających m.in. za wszystkie testy tej służby. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, Siły Powietrzne zaczną wyposażać czynne jednostki w ten sprzęt w 2024 roku.

Ten element będzie służył załogom samolotów Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych, Korpusu Piechoty Morskiej, Armii i Sił Powietrznych, więc nasza faza testów jest krytyczna.– powiedział ppłk Gunnar Kral, inżynier systemów w Oddziale Systemów Obrony CBRN.

Nowy kombinezon pilotów USA obejmuje dwuczęściową, wielowarstwową bieliznę, rękawiczki i respirator, zapewniając przy tym wyższą mobilność i lepszą regulację temperatury ciała. Jego częścią jeż zmodernizowana maska testowana od 2018 roku, która to ma za zadanie chronić oczy i skórę pilotów oraz poprawiać funkcje oddechowe w przypadku ataku chemicznego (via Air Force Times).

Jako sprzęt chroniący przed zagrożeniami ABC (atomowymi, chemicznymi i biologicznymi), nowy kombinezon i całe wyposażenie UIPE zostało zaprojektowane tak, aby był podobny do wyposażenia załóg samolotów, z którego zwykle korzysta się podczas misji. To jednocześnie nie koniec badań Sił Powietrznych pod kątem innych ulepszeń umundurowania i wyposażenia pilotów i załóg pomocniczych.

Jak podaje Military.com, niedawny tego przykład miał miejsce w marcu, kiedy to spółka Oros Apparel otrzymała kontrakt na pierwszą fazę badań, aby zbadać, w jaki sposób można zintegrować jej technologię SolarCore z kombinezonem lotów dalekiego zasięgu dla pilotów latających powyżej 9144 metrów. Mowa głównie o zapewnianiu ciepła, jako że na takim pułapie temperatury sięgają a -56 stopni Celsjusza, a Siły Powietrzne chcą zredukować masywne warstwy odzieży, zapewniające pilotom ciepło, dlatego poszukuje ogrzewanej elektrycznie warstwy wewnętrznej lub zewnętrznej, która zakryłaby stopy, ręce, tułów i nogi.