Nowy łazik księżycowy NASA od General Motors i Lockheed Martin

Niespodziewanie amerykańska firma General Motors ponownie sięgnie gwiazd, jako że razem z Lockheed Martin stworzy nowy łazik księżycowy NASA. Będzie to Lunar Terraing Vehicle (LTV) nowej generacji.
Nowy łazik księżycowy NASA, Nowy łazik księżycowy, łazik księżycowy
Nowy łazik księżycowy NASA, Nowy łazik księżycowy, łazik księżycowy

Chociaż to Tesla zasłynęła w 2018 roku z podboju kosmosu, kiedy to Roadster ruszył w podróż pośród gwiazd na rakiecie SpaceX, to poza ziemską atmosferą wcześniej była już inna firma motoryzacyjna. Wprawdzie nie możemy odebrać Tesli wysłania w kosmos pierwszego produkcyjnego samochodu, ale General Motors już w 1971 roku zaliczyło małe rendez-vois z podbijaniem naszego naturalnego satelity, jako że dołożył swoje trzy grosze do łazika wykorzystanego podczas misji Apollo 15.

Czytaj też: EV Electra Rise, czyli pierwszy libański samochód elektryczny

General Motors przeszedł do historii, stosując zaawansowane technologie i inżynierię do wspierania pojazdu Lunar Rover Vehicle, którym astronauci Apollo 15 jeździli na Księżycu.– przypomina Alan Wexler, starszy wiceprezes ds. innowacji i rozwoju w General Motors.

Tym jednak razem księżycowy łazik nie zakończy swojej przygody na maksymalnie 7,6 km od miejsca lądowania na Księżycu, jak to miało miejsce w przeszłości. Teraz nadchodzące księżycowe misje będą obierać na kierunek m.in. biegun południowy, gdzie jest ciemno i zimno, a na dodatek bardziej niebezpiecznie pod kątem terenu i daleko. To z kolei rzuci obu firmom kolejne wyzwanie konstrukcyjne.

Nowy łazik księżycowy NASA

Czytaj też: Przygotujcie się na hybrydowe i w pełni elektryczne Audi RS4

Lockheed Martin i General Motors stworzą nowy łazik księżycowy NASA. Staną przed nim bardziej skomplikowane i wymagające zadania, niż dotychczas

Teraz historia zatoczy dla GM koło, bo jak się dowiedzieliśmy, teraz firma rozpocznie współprace z Lockheed Martinem nad łazikiem księżycowym nowej generacji. Tego typu połączenie sił ma zaowocować łazikiem zupełnie nowego sortu, bo prace nad nim będą realizować giganci na rynku, co w przypadku Lockheed Martina przybiera formę aż 50-letniej współpracy z NASA nad kosmicznymi sprzętami.

Tak więc, podczas gdy Lockheed Martin przeleje na projekt swoje rozległe doświadczenie w produkcji sprzętów wojskowych, naukowych i współpracy z agencjami rządowymi, General Motors odda to, nad czym pracuje od lat. Mowa o swojej technologii związanej z elektrycznym układem napędowym i autonomicznymi systemami, które wspólnie zapewnią na Księżycu wyższą skuteczność w transporcie i poziom bezpieczeństwa.

Czytaj też: Unikalny Mercedes-AMG GT R Speedster ujawniony. Produkcja ograniczona

Możemy jednocześnie liczyć, że ten nowy łazik księżycowy NASA będzie dla General Motors świetną okazją do badań nad nowymi układami elektrycznymi, autonomią i nie tylko, co finalnie może też skapnąć do konsumenckiego segmentu. Zawsze bowiem zwykłem powtarzać, że tam, gdzie jest szansa na połączenie sektora wojskowego lub naukowego z konsumenckim, tam właśnie mogą wykiełkować rewolucyjne rozwiązania dla mas. Przykład? Internet.