W rzeczywistości o Silent Shadow od Rolls-Royce mogliście już słyszeć od roku, jako że w 2020 producent opatentował tę nazwę. Czy przetrwa ona do produkcyjnej formy? Tego nie wiemy, ale dyrektor generalny firmy, Torsten Mueller-Oetvoes, potwierdził, że trwają prace nad stworzeniem właśnie takiego modelu, który jest ukłonem w stronę klasycznego już Rolls-Royce Silver Shadow. Wcześniej Torsten zachwalał elektryczny napęd pod kątem ciszy i natychmiastowego momentu obrotowego, co w połączeniu ma zapewniać jeszcze wyższy poziom komfortu i luksusu w kabinie.
Czytaj też: Mercedes-AMG One, czyli brzmienie rodem z Formuły 1 na drogach publicznych
Pierwszy elektryczny Rolls-Royce powstaje, ale na szczegóły jeszcze poczekamy
Niestety wszelkie szczegóły dotyczące tego nadchodzącego, nowego luksusowego pojazdu elektrycznego z wyższej półki nie są dostępne, a firma nie zdradza nic, a nic na temat całego procesu rozwoju. Raport serwisu Automotive News Europe wspomina, że wspomniany dyrektor generalny wyjawił tylko, że będzie to „zupełnie nowy Rolls-Royce” i mamy być tego pewni. Jednocześnie nie wiemy, jak długo mamy oczekiwać, bo oficjalna premiera “to wciąż tajemnica”, choć ponoć w grę mają wejść jeszcze długie lata.
Czytaj też: EV Electra Rise, czyli pierwszy libański samochód elektryczny
Nic jednak w tym dziwnego, bo Rolls-Royce, należące do Grupy BMW, nie miało jeszcze żadnej przygody z elektrycznymi napędami. To może sprawić, że firma znacząco spóźni się na elektryzującą zabawę, ale znów możliwość oparcia się na technologii elektrycznej BMW, która jest już na zaawansowanym poziomie i ciągle się rozwija, powinna ułatwić Rolls-Royce wykucie czegoś unikalnego, ale z podstawami firmy macierzystej.
Czytaj też: Tuatara Striker i Aggressor, czyli dwa nowe hipersamochody od SSC
Plotki zresztą sugerują, że Rolls już testuje swoją technologię EV w całkowicie elektrycznym prototypie Phantom z technologią z iX oraz i7 BMW, ale finalnie model produkcyjny będzie zupełnie nowym samochodem. Ten ma czerpać inspirację projektową z widocznego powyżej konceptu 103EX z 2016 roku i czerpać garściami z poletka zaawansowanej technologii w portfolio BMW.