Poczta Polska stara się przyspieszyć dostawy z Chin
Od 1 lipca w życie wejdzie tzw. “pakiet VAT dla e-commerce”, czyli podatek nawet od małych przesyłek zamawianych na platformach sprzedażowych spoza Unii Europejskiej. Tyczy się to głównie serwisów pokroju AliExpress, z których to najczęściej zamawiamy produkty skuszeni niską ceną i, najczęściej, darmową wysyłką. Zwykle nie przeraża nas nawet długi czas oczekiwania na paczkę, bo w ten sposób możemy zaoszczędzić sporo pieniędzy. Wygląda jednak na to, że wkrótce te dostawy mogą być o wiele szybsze niż dotychczas.
Czytaj też: CHIP poleca – smartfony do 2000 zł
Poczta Polska zacieśnia bowiem współpracę z China Post Group, swoim chińskim odpowiednikiem.
Poczta Polska stawia na rynki rozwojowe i partnerstwa strategiczne. Jednym z nich jest właśnie umowa z China Post, którą umacniamy nasze relacje z ważnym podmiotem na rynku azjatyckim. To także kolejny krok do potwierdzania naszej pozycji jako jednego z liderów logistycznych w tej części Europy. Wierzymy, że dzięki atrakcyjnej ofercie oraz wieloletniej, dobrej współpracy z Pocztą Chińską, możliwe będzie dalsze rozbudowywanie silnej pozycji Poczty Polskiej i lepsze, czyli przede wszystkim sprawniejsze i szybsze świadczenie usług dla klientów.– mówi Tomasz Zdzikot, prezes zarządu Poczty Polskiej.
Celem takich działań jest zwiększenie liczby przesyłek dostarczanych z Państwa Środka drogą kolejową. Przede wszystkim jednak – przyspieszenie dostawy za pomocą tego środka transportu. W praktyce oznaczałoby to dla klientów szybsze dostawy zamawianych z Chin produktów. W dużej mierze skorzysta na tym nie przeciętny konsument, a Poczta polska, której celem na najbliższe lata jest umocnienie pozycji na rynku przesyłek pocztowych, kurierskich i ekspresowych. Rynek KEP rozwija się bardzo dynamicznie, co zawdzięcza właśnie wzrostowi ilości przesyłek zamawianych zza granicy. To z kolei stanowi potencjalny czynnik wzrostu przychodów Poczty Polskiej.
Czytaj też: Smartwatch Cyberpunk 2077 OnePlusa oficjalnie. Ładowarka zachwyca
Nic więc dziwnego, że pomimo intensywnych prac nad wdrożeniem pakietu VAT dla e-commerce Pocz Polska rozwija współpracę z Pocztą Chińską. Kiedy odczujemy jej efekty? Tego nie wiadomo. Zapewne w pierwszej kolejności zobaczymy skutki wprowadzenia nowego podatku, który zweryfikuje, czy dla przeciętnego kupującego zakupy w chińskich serwisach nadal będą opłacalne.