Wedle informacji z południowo-koreańskich mediów, rodzina Hyundai Ioniq zalicza przyspieszenie na swojej drodze ku podbojowi świata
Na temat Hyundai Ioniq warto wiedzieć, że te samochody będą bazować na oryginalnej platformie dla modeli elektrycznych o nazwie E-GMP, która jako pierwsza zapewni podwaliny modelowi Ioniq 5. O nim jednak przypomnę Wam nieco później, jako że jego premiera jest już daleko za nami, a rynkowy debiut zbliża się wielkimi krokami. Ostatnio nawet większymi, niż przypuszczaliśmy, bo ponoć firma znacznie przyspieszyła swój rozwój elektrycznych samochodów.
Dziś znacznie ważniejsze informacje dotyczą pozostałych modeli z rodziny Ioniq, wśród których znalazł się Ioniq 6 oraz Ioniq 7. Ten pierwszy wedle najnowszych informacji ma doczekać się premiery już w następnym roku i choć nie wiadomo, czy będzie różnił się znacząco od Ioniq 5 pod kątem charakterystycznych, ponoć ma przyjąć formę w pełni elektrycznego sedana na bazie konceptu Hyundai Prophecy (widzicie go na zdjęciach powyżej).
Ioniq 6 oraz Ioniq 7 nadchodzą
Jak to na elektrycznego sedana przystało, Hyundai Prophecy najpewniej będzie miał do dyspozycji wyższy zasięg od 650 do 700 km na jednym ładowaniu, dzięki lepszej aerodynamice, dłuższemu rozstawowi osi, a więc i większej baterii. Wysoka wydajność i świetne czasy sprintów do setki i 200 km/h bierzemy za pewniaki, a więcej na jego temat dowiemy się już w nadchodzących miesiącach, jako że w następnym roku ma zostać ujawniony.
Później doczekamy się premiery wielkiego SUVa BEV w postaci Ioniq 7, który to… no właśnie. O nim nie wiemy już nic, dlatego wróćmy do Ioniq 5, który ma trafić na rynek już w tym kwartale i ponoć w przedpremierowych zamówieniach rozszedł się już w około 42000 egzemplarzach.
Ioniq 5 już za rogiem
Ioniq 5 jest średniej wielkości SUVem (4635 × 1890 × 1605 mm) o futurystycznym wyglądzie i konstrukcji nastawionej na użytkownika, który na ten moment jest dostępny w dwóch wersjach napędowych z napędem AWD/RWD i systemem akumulatorów o pojemności rzędu 58 i 72,6 kWh. Te ostatnie wspierają ładowanie mocą 350 kW dzięki swojej 800-voltowej architekturze, co przekłada się na zasięg do 100 km po pięciominutowym ładowaniu.
Wprawdzie o tym modelu wiemy już sporo, ale ceny i dostępność Ioniq 5 w Polsce zostaną ogłoszone dopiero bliżej premiery na rynku.