W połowie kwietnia Volkswagen ujawnił oficjalnie odświeżony model Polo, który wbrew powszechnemu przekonaniu co do odświeżeń w połowie “życia”, przyniósł całkiem sporo zmian. Już samo nadwozie doczekało się stosownego przystosowania do najnowszych samochodów marki, co widać po tym, że ten subkompaktowy hatchback zyskał pasek LED prosto z innych modeli producenta, który łączy standardowe już reflektory LED razem z logiem producenta.
Zmiany na tyle sprowadzają się do szerszych tylnych świateł rozciągających się modnie na klapę bagażnika. Z kolei w kabinie odświeżonego Polo można ucieszyć się z 8-calowego cyfrowego zestawu wskaźników i większego ekranu dotykowego o przekątnej 9,2 cala.
Chociaż Volkswagen ujawnił już odświeżone Polo zarówno w standardzie, jak i nowych wersji Polo, Life i R-Line, to topowy wariant GTI dorzuci do tej mieszanki znacznie więcej charakteru i wydajności dopiero pod koniec czerwca. Wtedy to zadebiutuje ten hot hatch, którego szkic projektowy możecie ujrzeć na samej górze wpisu, trafiając na sam szczyt oferty.
Volkswagen naprawdę potrzebuje wariantu Polo GTI po odświeżeniu. Dlaczego? Przez silniki
To zdjęcie to jedynie przedsmak tego, co finalnie ma trafić na rynek i co przyjmie formę ostrzejszego, dynamicznego i pełnego mocy Volkswagena Polo GTI, na którego pokładzie nie zabraknie tradycyjnych czerwonych akcentów. Niestety nie wiemy nic na temat silnika, ale obecnie oferowane Polo GTI przed liftingiem jest dostępne z turbodoładowanym 2,0-litrowym silnikiem benzynowym o mocy 200 koni mechanicznych i momencie obrotowym na poziomie 320 Nm. Ten był zaprzęgnięty do sześciobiegowej dwusprzęgłowej automatycznej skrzyni biegów, która to pozwalała mu na sprint do setki w 6,7 sekundy i rozwijanie prędkości maksymalnej 237 km/h.
Co napędzi Polo GTI 2021 po odświeżeniu? To obecnie tajemnica, ale tradycyjnie liczymy na to, że już w podstawowym wydaniu model będzie bogato wyposażony, jeżdżąc ciągle na swojej platformie MQB A0. Teraz wydajniejsza wersja jest ważna, jako że topowe silniki w gamie sprowadzają się do 1.0 TSI o mocy 95 lub 110 KM.