Nie od wczoraj wiemy, że to właśnie sprzęt AMD zasila konsole pokroju Xboxa i Playstation, co nie uległo zmianie w tej nowej generacji, gdzie zarówno PlayStation 5, jak i Xbox Series S|X posiadają zarówno procesor Ryzen, jak i rdzeń graficzny na bazie architektury RDNA2. W rzeczywistości jednak z technologią FidelityFX Super Resolution (FSR) jest o tyle dobrze, że nie wymaga ona żadnego specyficznego sprzętu i nie ogranicza się wyłącznie do produktów AMD.
Czytaj też: Specyfikacja NVMe 2.0 ogłoszona. Jaka przyszłość czeka dyski?
Firma oficjalnie zapowiedziała, a nawet ujawniła skuteczność FSR w połączeniu z kartą graficzną GeForce GTX 1060 konkurencji, co jasno otwiera jej wykorzystanie na wielu platformach. To dobra informacja, jako że do tej pory odpowiadająca jej technologia DLSS od NVIDIA wymaga do działania specjalnych rdzeni, dostępnych wyłącznie na kartach graficznych z serii GeForce RTX.
Innymi słowy, AMD może wreszcie wprowadzić wyższe płynności na wyższych rozdzielczościach na znacznie szerszy rynek. Obie technologie poprawiają płynność gry w wysokich rozdzielczościach, renderując ją w niższej i następnie skalując w czasie rzeczywistym na wyższą. Jednak ich działanie “pod maską” jest już zupełnie inne, więc ciekawie będzie sprawdzić skuteczność obu technologii w tej samej grze.
Czytaj też: Niepokojące doniesienia o APU Ryzen 6000G. Integry RDNA2 bez Infinity Cache?
Microsoft jest zainteresowany technologią AMD FidelityFX Super Resolution dla swoich konsol Xbox nowej generacji
Ostatnio dowiedzieliśmy się, że nawet Intel sprawdzi FSR AMD na swoich kartach graficznych, a dziś przedstawiciel Microsoftu wyjawił serwisowi IGN, że:
W oddziale Xbox jesteśmy podekscytowani potencjałem technologii AMD FidelityFX Super Resolution jako kolejnej świetnej metody dla programistów na zwiększenie liczby klatek na sekundę i rozdzielczości. Niedługo będziemy mieli więcej do podzielenia się na ten temat.
Czytaj też: AMD zapowiedziało nowe karty Radeon Pro W6000, a W6800 już wyciekł
Brzmi to wręcz tak, jakby 22 czerwca Microsoft miał wziąć udział w ogłoszeniu przez AMD szczegółów na temat FSR. To jednak oczywiście tylko domysły, ale jako że konsole Xbox nowej generacji bazują na najnowszych sprzętach AMD, to sama implementacja technologii nie powinna być szczególnym wyzwaniem. Taka zapowiedź ponownie sugeruje, że FidelityFX Super Resolution stanie się otwartym i powszechnym standardem, którego nie zabraknie w większości gier.