Nie czekaliśmy długo na szczegóły technologii FidelityFX Super Resolution od AMD. Oficjalna prezentacja na jej temat wpadła do sieci wkrótce później, choć wcześniej już znaliśmy listę wspieranych gier. Co ważne, choć te po lewej stronie tabelki otrzymały już wsparcie w ramach sterowników, to ciągle deweloperzy muszą wypuścić do nich stosowne aktualizacje.
Gry wspierające FidelityFX Super Resolution AMD
Gry ze wsparciem FSR na premierę | Gry ze wsparciem FSR “wkrótce” |
22 Racing Series | Asterigos |
Anno 1800 | Baldur’s Gate III |
Evil Genius 2 | DOTA 2 |
Godfall | Edge of Eternity |
KingShunt | Far Cry 6 |
Terminator Resistance | Farming Simulator 22 |
The Riftbreaker | Forspoken |
Myst | |
Necromunda: Hired Gun | |
Resident Evil Village | |
Swordsman Remake | |
Vampire The Masquerade: Bloodhunt |
Czytaj też: Sterowniki AMD Adrenalin już ze wsparciem FidelityFX Super Resolution
FidelityFX Super Resolution zwane też po prostu w skrócie FSR, zapewnia AMD wyczekiwaną odpowiedź na technologię DLSS od NVIDIA. Chociaż obie mają te same zastosowanie, bo sprowadzają się do zwiększenia płynności gier poprzez inteligentne skalowanie niższych rozdzielczości do wyższych na bieżąco, to FSR jest od DLSS inny.
AMD, zamiast bazować na sztucznej inteligencji, postawiło na “najnowocześniejsze algorytmy”, które analizują grafikę w celu wykrycia krawędzi i rekonstruują ją w wysokiej rozdzielczości. FSR działa w środku potoku graficznego, czyli po zadziałaniu wygładzeń krawędzi i mapowaniu kolorystyki, dlatego też jego implementacja ma miejsce przed dodaniem jakichkolwiek filtrów.
Czytaj też: Poznaliśmy wymagania sprzętowe systemu Windows 11
Studia muszą zadbać o to, aby wprowadzić FidelityFX Super Resolution do swoich gier, ale jako że zainteresowanie technologią wyraziło już 40 wielkich firm, to nie powinno być z tym problemu. Zwłaszcza że już w lipcu FSR przejdzie na licencję open source.
FidelityFX Super Resolution w szczegółach
W grach FidelityFX Super Resolution będzie dostępne w czterech ustawieniach: Performance, Balanced, Quality i Ultra Quality, a skuteczność każdego z tych profili jest zależna od wyjściowej rozdzielczości. W porównaniu z DLSS od NVIDIA, skalowanie zachodzi od poziomu 1,3 do 2 razy (dla FSR) względem 1,5 do 3 razy (DLSS). Oznacza to tyle, że AMD skaluje najlepszej jakości obraz z wyższej rozdzielczości, a NVIDIA ten nastawiony na płynność ze znacznie niższej, bo trzykrotnej, a nie dwukrotnej.
Czytaj też: Specyfikacja Ryzen V3000 od AMD wyciekła. Co zaoferują układy Embedded?
Co kluczowe, FidelityFX Super Resolution działa nie tylko na kartach AMD od serii Radeon RX 400 wzwyż, ale też na zintegrowanych rdzeniach w Ryzen 2000, a nawet kartach graficznych GeForce od GTX 1000 do RTX 3000.
Po stronie wydajności wszystkie szczegóły zobaczycie na powyższych wykresach, które wskazują, że możemy liczyć na wzrost płynności od skromnej połowy do nawet 2,8 razy okazalszych FPS.