Za te informacje odpowiada zarówno właściciel konta @Broly_X1 na Twitterze, jak i serwis Videocardz, który powołuje się w tej kwestii na własne źródła. Na podstawie uzyskanych przez niego informacji wiemy, że w dniu premiery AMD ogłosi wsparcie FidelityFX Super Resolution dla:
- 22 Racing Series
- Anno 1800
- Evil Genius 2
- Godfall
- KingShunt
- Terminator Resistance
- The Riftbraker
Czytaj też: Technologia DLSS 2.2 w Rainbow Six Siege. Co NVIDIA ulepszyła względem 2.1?
Wkrótce potem FidelityFX Super Resolution trafi do:
- Asterigos
- Baldur’s Gate III
- DOTA 2
- Edge of Eternity
- Far Cry 6
- Farming Simulator 22
- Forspoken
- Myst
- Necromunda: Hired Gun
- Resident Evil Village
- Swordsman Remake
- Vampire The Masquerade: Bloodhunt
Skąd takie zainteresowanie FidelityFX Super Resolution AMD? Odpowiedź jest prosta
Zważywszy na to, że technologia FidelityFX Super Resolution ma dokonywać tego samego co DLSS od NVIDIA, czyli zwiększać liczbę klatek w grach przy wysokich rozdzielczościach, każda gra z tej listy zyska na niej sporo. Wśród tytułów znalazły się jednocześnie niektóre perełki, jak Anno 1800, Far Cry 6, nowy Farming Simulator, DOTA 2 czy Godfall, który był głównym bohaterem wielkiej zapowiedzi AMD FSR przed kilkunastoma dniami.
Czytaj też: Test Xiaomi Mi Watch Lite. Tani smartwatch godny uwagi?
Dla przypomnienia, w Godfall FidelityFX Super Resolution podbiły liczbę klatek na sekundę nawet trzykrotnie w 4K z wykorzystaniem Radeona RX 6800 XT. Z kolei w przypadku połączenia starej już karty GeForce GTX 1060 z 1440p w Godfall w grę weszła poprawa z 27 do 38 FPS na ustawieniu „najwyższej jakości”.
Jeszcze ważniejszy może być fakt, że zainteresowanie technologią FidelityFX Super Resolution od AMD okazało już aż 44 studiów growych i wydawców, których listę możecie podejrzeć poniżej. Nie zabrakło polskiego Bloober Team czy Farm 51 i gigantów pokroju Ubisoftu, Valve, Unity, Capcomu i Electronic Arts.
Czytaj też: Rynek pamięci masowej rośnie. Jak wygląda sytuacja dysków HDD i SSD?
To jednak nie dziwi, bo technologia DLSS NVIDII pokazała, że jest obecnie arcyważnym osiągnięciem w myśl grania na wyższych rozdzielczościach przy wysokiej płynności. Tyle tylko, że DLSS jest dostępne tylko na kartach GeForce RTX, a AMD opierając się na otwartej licencji, chce udostępniać FSR wszystkim. Mowa zarówno o producentach gier, jak i sprzętu.