Ingear to ponoć rewolucyjna dwubiegowa skrzynia biegów dla elektryków

Dwubiegowa skrzynia biegów dla elektrycznych pojazdów firmy Inmotive z Kanady o nazwie Ingear jest na papierze tak rewolucyjna, że producenci EV nie powinni się długo zastanawiać i od razu po nią sięgać. Ile jednak w tym prawdy? Trudno ocenić na ten moment bez niezależnych testów i opinii.
Ingear, dwubiegowa skrzynia biegów dla elektryków
Ingear, dwubiegowa skrzynia biegów dla elektryków

Obecnie rynek elektrycznych samochodów jest zdominowany przez modele wyłącznie z jednym biegiem. Wyjątkami są jedynie cacka od Porsche i Audi, ale w tym nie ma nic dziwnego, bo Taycan i E-Tron GT współdzielą technologię i znakomitą większość układu napędowego. Pozostałe BEV są wierne jednobiegowemu układowi i najwyraźniej nie cierpią na tym specjalnie, co potwierdza wydajność m.in. topowych modeli Tesli. Jednak czy na pewno? Jak uważa firma Inmotive – prawda jest zupełnie inna, co potwierdza swoim Ingear.

Czytaj też: Premiera Rimac Nevera. Oto elektryczny hipersamochód znany jako C_Two

Trudno wierzyć w słowa Inmotive, w której interesie leży jak najlepsze ukazanie swojego produktu, ale jak na razie mamy dostęp tylko do takich informacji na temat tej najwyraźniej rewolucyjnej dwubiegowej skrzyni dla pojazdów elektrycznych Ingear. Ma ona bowiem zwiększać zasięg i przyspieszenie, a na dodatek obniżyć koszty, a co najważniejsze, ponoć można ją zamontować w każdym EV. To zostało nawet udowodnione w ramach jej montażu w Kia Soul EV, po którym następuje kilka wywiadów z osobami, które przetestowały Ingear na własnej skórze.

https://www.youtube.com/watch?v=0QDNlVqxKCQ

Czytaj też: Premiera BMW iX. Oto flagowy, jedyny w swoim rodzaju elektryczny SUV BMW

Lepsze przyspieszenie, wyższy zasięg i niższe koszty – to obiecuje Inmotive, opisując swoją dwubiegową skrzynię Ingear

Oddajmy więc głos samej firmie, która tak opisuje swoje dzieło:

Wynaleziony i zaprojektowany dla nowej generacji pojazdów elektrycznych, Ingear umożliwia producentom projektowanie szybszych i wydajniejszych układów napędowych przy niższych kosztach. Ingear ulepsza szeroką gamę pojazdów, a w tym samochody osobowe/SUV, autobusy, ciężarówki i pojazdy terenowe. Większość pojazdów elektrycznych ma dwie przekładnie redukcyjne między silnikiem a kołami, a Ingear zastępuje drugą przekładnię redukcyjną ciągłym napędem łańcuchowym i zębatką. Aby wprawić całość w ruch, siłownik kieruje większe (lub mniejsze) segmenty koła łańcuchowego na miejsce podczas każdego obrotu kół. Moc przepływa w sposób ciągły między silnikiem a kołami, nawet podczas zmiany [biegów].

Czytaj też: Premiera Czinger 21C. Oto nowy hybrydowy hipersamochód z V8 za kabiną

Wedle Inmotive samo zastosowanie Ingear zwiększa zasięg o 7-15 procent i przyspieszenie o 15 procent, co wpłynęło na decyzję Porsche do implementacji autorskiego rozwiązania tej klasy w swoich elektrycznych Taycanach. Jednak wbrew twierdzeniu Inmotive, w Taycanach taka dwubiegowa skrzynia przełożyła się na dodatkowe koszty, wagę i ogólną złożoność napędu.