Hulajnoga elektryczna Lancia Ypsilon
Zacznijmy może od tego, że Lancia ogłosiła premierę modelu Ypsilon. Właśnie tak – tyle że nie jest to samochód, a… elektryczna hulajnoga. Czterokołowiec bowiem swojego odświeżenia doczekał się w lutym bieżącego roku, przedłużając swój już 10-letni żywot. Inspirowana tym modelem hulajnoga musi sprostać oczekiwaniom firmy, bo tak naprawdę Ypsilon, choć z pozoru nieatrakcyjny, to w ciągu pięciu pierwszych miesięcy 2021 roku sprzedał się w nakładzie 22783 egzemplarzy.
Czytaj też: Nowe Porsche 911 GTS 2022 już oficjalnie. Mocy więcej, niż w Carrera S
Niestety hulajnoga Lancia Ypsilon nie próbuje zrewolucjonizować tego, co znamy na rynku tych jednośladowców. Trudno odebrać jej ciekawe kolorystyczne połączenie w obu wariantach, ale 250-watowy silnik i zasięg do 18 km nie powala. To raczej model z niskiej półki, posiadający zintegrowane oświetlenie i mechanizm składania, co potwierdza jego cena na poziomie 299 euro.
Przyszłość w nowym raporcie, czyli kiedy dostaniemy nowe samochody Lancia?
Jak zapewne wiecie, Lancia należy teraz do koncernu Stellantis, a ten ma być dla niej ponoć zbawienny. Tak przynajmniej wynika ze słów szefa całego koncernu, Johna Elkanna, który stwierdził w przeszłości, że teraz Lancia będzie cieszyć się większymi inwestycjami. To pozwoli firmie poszerzyć swoje portfolio, czego szczegóły ujawnił najnowszy raport z Automotive News Europe.
Czytaj też: Zwiastun Hyundai Elantra N 2022. Tym razem debiut musi być bliski
Według niego Lancia jest zainteresowana wyjściem ze swojego rodzimego rynku i rozłożeniem skrzydeł w większej liczbie państw. Umożliwić mają jej to przynajmniej trzy zupełnie nowe samochody, wśród których nie zabraknie zastępstwa dla wspomnianego Ypsilona w formie małego hatchbacka. Ten ponoć zadebiutuje w połowie 2024 roku i stanie się pierwszym elektrycznym samochodem Lancii, ale doczeka się też wariantu spalinowego.
Czytaj też: W16 i do setki w 2,4 sekundy. Testy Bugatti Chiron Super Sport zakończone
Dwa lata później, bo w pierwszym kwartale 2026 roku premiery ma doczekać się kompaktowy crossover nastawiony na miejskie wojaże, który całkowicie zrezygnuje z silnika spalinowego i będzie oferowany wyłącznie z napędem elektrycznym. Pod koniec 2027 roku premierę ma z kolei zaliczyć pomysł Lancii na uzupełnienie segmentu C na rynku.