NVIDIA ogłosiła start współpracy z Valve (firmą stojącą m.in. za platformą Steam), która to ma na celu wprowadzenie technologię Deep Learning Super Sampling (DLSS) na systemy Linux za pośrednictwem Steam Proton. Dzięki temu “linuxowi gracze” z kartami graficznymi GeForce RTX będą w stanie wykorzystać wszystkie zalety DLSS we wspieranych grach. Sam w sobie Proton jest narzędziem typu open source firmy Valve, umożliwiającym uruchamianie gier na Windowsa w systemie Linux.
NVIDIA, Valve i społeczność graczy Linuxa współpracują, aby wprowadzić technologię NVIDIA DLSS do Protona. Wsparcie dla tytułów Vulkan pojawi się w tym miesiącu, a wsparcie DirectX jesienią.Słyszeliśmy podczas ogłoszenia
Czytaj też: Micron pokazał swoje 176-wartwowe NAND i DRAM na procesie 1α
Technologia NVIDIA DLSS w skrócie
Jeśli z DLSS nie jesteście za pan brat albo ciągle nie rozumiecie dokładnie, na czym ta technologia polega, to już spieszę z wyjaśnieniem. W największym skrócie Deep Learning Super Sampling pozwala zwiększyć rozdzielczość obrazu przy pomocy sztucznej inteligencji, ucząc się (w wersji 2.0) gier w ramach platformy Neural Graphics Framework za sprawą ogromnych zestawów danych.
Czytaj też: Niepokojące doniesienia o APU Ryzen 6000G. Integry RDNA2 bez Infinity Cache?
Te przyjmują postać zrzutów ekranów wykonanych w wysokich rozdzielczościach z wykorzystaniem superkomputerów i tych niższych, ale do procesu nauki wykorzystuje też wektory ruchu. Dlatego właśnie DLSS działa tylko i wyłącznie z kartami GeForce RTX, które posiadają rdzenie Tensor w fizycznej formie. Te bowiem umożliwiają operowanie sztucznej inteligencji na odpowiednio wysokiej wydajności.
Czytaj też: AMD pomoże Samsungowi przy nowych układach Exynos, dzięki RDNA2
Wynik? DLSS pozwala karcie graficznej renderować klatki gry w niższej rozdzielczości, pozwalając rdzeniom Tensor na podbijanie jej do ustalonego poziomu, co pozytywnie wpływa na liczbę FPS, czyli płynność gry.