AMD ujawniło kilka szczegółów swojej współpracy z firmą Samsung na targach Computex 2021. Nie będzie to jednak zwyczajna wymiana IP (własności intelektualnej) w postaci technologii, ponieważ AMD wspólnie z Samsungiem stworzą częściowo niestandardowe układy i rozwiązania. Jednak pomimo tego, że CEO AMD, dr Lisa Su uważa, że na pokładzie nowych układów Exynos SoC Samsunga znajdzie się technologia oparta na architekturze RDNA2.
Czytaj też: Test Apollo Air, czyli słuchawek TWS pełnych nowych technologii
AMD sprawi, że znajdziemy zalety architektury RDNA2 w nowych układach Exynos Samsunga
Najpewniej jednak to tylko takie marketingowe gadanie, jako że firmy nie są ze sobą aż tak blisko od długiego czasu, dlatego wierzymy głównie w to, że układy Exynos SoC Samsunga sięgną “tylko” po funkcje, które zapewniła technologia RDNA2. Firma zaskoczy nas jednak, jeśli nowe Exynosy będą posiadać rdzenie graficzne na bazie RDNA2.
Nie szalejmy jednak za bardzo, bo w grę wejdą prawie na pewno po prostu dwie kluczowe technologie, czyli Variable Rate Shading (VRS) i Raytracing w czasie rzeczywistym. Może i w pierwszym przypadku nie będzie to rewolucja, bo VRS pojawił się już w mobilnym SoC, dzięki GPU Adreno 660 od Qualcomma, który to jest częścią Snapdragona 888.
Czytaj też: Ładowanie Xiaomi HyperCharge, czyli w osiem minut do pełna
Jednak wsparcie raytracingu w czasie rzeczywistym wydaje się być pierwszym takim pomysłem na rynku mobilnym. Dzięki temu dodatkowi Samsung znacząco wyprzedzi konkurencję, ale znów nie ma co otwierać szampanów przed wielkim debiutem nowych układów Exynos z technologią AMD (via TechPowerUp).
Czytaj też: Motorola Moto G Stylus 5G na nowych przeciekach. Są rendery i specyfikacja
Czekamy tym samym na więcej informacji, ale jeśli Was ciekawi, czym dokładnie jest technologia raytracing w czasie rzeczywistym, to sugerujemy zapoznanie się z naszym obszernym artykułem na jej temat, ale w wykonaniu firmy NVIDIA, bo ta jako jedyna na ten moment oferuje ją dla mas. W skrócie to po prostu technologia śledzenia promieni świetlnych w czasie rzeczywistym, pozwalająca na renderowanie fotorealistycznych scen pod kątem oświetlenia.