Ostatni komercyjny lot naddźwiękowy odbył się blisko 20 temu, kiedy Concorde przebył trasę z Nowego Jorku do Londynu w 2003 roku. Ale podróże pasażerskie z prędkościami ponaddźwiękowymi są nadal atrakcyjne i pożądane. Potrzeba do tego tylko odpowiednich samolotów.
Szybciej niż dźwięk, szybciej niż myślisz
Linie lotnicze United Airlines ogłosiły, że kupują 15 superszybkich odrzutowców Boom Supersonic, z planami zamówienia kolejnych 20 maszyn. Kontrakt opiewa na gigantyczną kwotę 3 mld $, choć oczywiście koszty mogą zostać podwojone. Tym samym United Airlines robią krok w kierunku zerowej emisji dwutlenku węgla.
Nowa naddźwiękowa flota linii United Airlines ma zostać dostarczona w 2025 roku. Loty testowe odbędą się rok później, a komercyjne kursy z pasażerami są zaplanowane na 2029 rok.
United kontynuuje swoją trajektorię budowania bardziej innowacyjnych, zrównoważonych linii lotniczych, a dzisiejsze postępy w technologii sprawiają, że coraz bardziej realne staje się włączenie do tego samolotów naddźwiękowych. Wizja Boom Supersonic dotycząca przyszłości lotnictwa komercyjnego, w połączeniu z najbardziej rozbudowaną w branży siecią tras na świecie, zapewni firmom i osobom podróżującym w celach rekreacyjnych dostęp do wyjątkowych wrażeń z lotu.Scott Kirby, prezes United Airlines
Naddźwiękowy samolot Overture może latać z prędkością Mach 1,7, czyli dwa razy większą niż współczesne samoloty pasażerskie. Po osiągnięciu dostępności komercyjnej maszyn, zostanie uruchomionych kilka tras, m.in. Newark-Londyn w 3,5 godziny, Newark-Frankfurt w 4 godziny czy San Francisco-Tokio w 6 godzin.
Pierwsza na świecie umowa zakupu samolotu naddźwiękowego o zerowej emisji dwutlenku węgla to ważny krok w kierunku naszej misji stworzenia bardziej dostępnego świata. United i Boom mają wspólny cel – zjednoczyć świat w sposób bezpieczny i zrównoważony. Przy dwukrotnie większej prędkości, pasażerowie United doświadczą wszystkich zalet życia przeżywanego osobiście, od głębszych, bardziej produktywnych relacji biznesowych po dłuższe, bardziej relaksujące wakacje w odległych miejscach.Blake Scholl, założyciel i dyrektor generalny Boom Supersonic
Boom Supersonic nadal musi dostać zgodę Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA), nie wspominając o zgodach międzynarodowych. Linie lotnicze United Airlines inwestują w innowację – niedawno przeznaczyła 20 mln $ na start-up z elektrycznymi taksówkami Archer, z zamiarem dalszego rozwijania tego sektoru. Samoloty hipersoniczne wydają się być naturalnym wyborem dla wygodniejszych podróży pasażerskich.