Testujemy GeForce RTX 3070 Ti w grach z RT i DLSS

Nadszedł już czas na ostatni tekst o ostatnio zaprezentowanych kartach graficznych. Tym razem sprawdzę jak wypada GeForce RTX 3070 Ti w grach z RT i DLSS.
test ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, opinia ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo
test ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, opinia ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo

Wybrany model GeForce RTX 3070 Ti

test ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, opinia ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo, recenzja ZOTAC GeForce RTX 3070 Ti AMP Holo

Po raz kolejny wybrałem do testów model ZOTACa. Jego test znajdziecie tutaj i został on także wykorzystany do sprawdzenia wydajności GeForce RTX 3070 Ti w rozdzielczości 3440 x 1440. W dużym skrócie – karta jest bardzo dobra, ale ma jedną wadę. Jest nią słaba kultura pracy. Jeśli więc szukacie cichej grafiki to raczej omijajcie ten model. Poza tym karta ma fabryczne OC, bardzo dobrze wygląda i można z niej sporo jeszcze wyciągnąć dzięki ręcznemu OC.

Czytaj też: Testujemy GeForce RTX 3080 Ti w grach z RT i DLSS

Testy wykonałem zgodnie z opisem zawartym w tym artykule. Zmieniałem jedynie ustawienia RT i DLSS, które opisałem na wykresach. W przypadku Metra pozostawiłem predefiniowane ustawienia Ultra, ale zmieniłem ray tracing na Ultra oraz Reflections na Raytraced. W przypadku Quake II RTX skorzystałem z API ray tracingu KHR_ray_query. Dodam jeszcze, że skorzystałem ze sterowników Game Ready 466.77. Jeśli karta przy jakiś ustawieniach notowała średnio poniżej 20 fps to uznawałem, że gra jest na tyle niegrywalna, że nie ma sensu pokazywać tych wyników.

Platforma testowa
Procesor
Intel Core i9-10900K @ 5,1 GHz
Chłodzenie
Cooler Master MasterLiquid ML360R RGB
Pasta
Noctua NT-H1
Płyta główna
ASRock Z590 Taichi
Pamięć RAM
XPG Spectrix D50 4x 8 GB 3600 MHz CL18
Dysk
AORUS NVMe Gen4 SSD 1 TB
Dysk
Samsung 970 Evo NVMe 1 TB
Zasilacz
FSP Aurum PT 1000W
Obudowa
SilentiumPC Signum SG7V TG
Monitor
AOC G2868PQU
Monitor
AOC AG352UCG6

Testy w rozdzielczości 1920 x 1080

Już w rozdzielczości 1920 x 1080 pojawiają się gry, w których bez DLSS nie osiągniecie średnio 60 fps. Są to Cyberpunk 2077 i Watch Dogs: Legion. W pozostałych tytułach jest znacznie lepiej. Oczywiście po włączeniu DLSS Jakość sprawia, że w każdej grze możecie liczyć na tą liczbę klatek na sekundę.

Testy w rozdzielczości 2560 x 1440

W kolejnej rozdzielczości bez DLSS jedynie w Quake II RTX zanotowałem powyżej 60 fps. W każdej pozostałej grze wyniki są mniejsze. Tutaj więc koniecznie trzeba już włączyć DLSS Jakość, choć np. w Cyberpunk 2077 nadal nie ma tej liczby fps. Podobna sytuacja jest w Watch Dogs: Legion. Są jednak też gry takie jak Control, gdzie po włączeniu DLSS jest w pełni płynna rozgrywka.

Czytaj też: Testujemy GeForce RTX 3080 Ti w rozdzielczości 3440 x 1440

Testy w rozdzielczości 3440 x 1440

Do rozdzielczości 3440 x 1440 nie ma co podchodzić bez DLSS – GeForce RTX 3070 TI tutaj już nie wyrabia i w każdej grze wyniki są mniejsze niż 60 fps, a w np. Cyberpunk 2077 nawet średnio poniżej 30 fps. Tutaj pomaga DLSS Jakość, ale trzeba już rozważyć włączenie jednak jego innych ustawień. W tytułach takich jak Control czy Metro zapewni on średnio 60 fps, ale w pozostałych już niestety nie.

Testy w rozdzielczości 3840 x 2160

Bez DLSS w Cyberpunku i Watch Dogs nie ma co liczyć nawet na średnio 20 fps, stąd brak ich wyników. W pozostałych grach rezultaty są również bardzo niskie i nie ma co liczyć na płynną rozgrywkę. DLSS Jakość poprawia częściowo sytuację, ale nadal w Watch Dogs: Legion i Cyberpunk 2077 wyniki są bardzo niskie i tutaj trzeba obniżyć detale albo zmienić ustawienia DLSS.

Czytaj też: Test dwóch modeli GeForce RTX 3070 Ti

Podsumowanie

Jak sami widzicie GeForce RTX 3070 Ti wypada już znacznie słabiej w grach z RT i DLSS. Nawet w rozdzielczości 1920 x 1080 pojawiają się gry, gdzie bez DLSS nie osiągniecie średnio 60 fps. Po drugiej stronie jest rozdzielczość 3840 x 2160, gdzie nawet po włączeniu DLSS Jakość ilość klatek na sekundę będzie zbyt mała, aby mówić o płynnej rozgrywce. Tutaj będziecie musieli obniżyć detale albo włączyć DLSS w innym trybie. Z drugiej strony po włączeniu DLSS Jakość w mniej wymagających grach możecie liczyć na średnio 60 fps nawet w rozdzielczości 3440 x 1440.

Po wszystkich artykułach powinniście mieć już pełen obraz wydajności nowo zaprezentowanych grafik w grach przy różnych ustawieniach czy rozdzielczościach. Jeśli macie jeszcze jakieś pytania dotyczące kart to śmiało zadawajcie je w komentarzach.