Sama przyszłość Volvo XC60, która sprowadza się głównie do modelu nowej generacji, niespecjalnie nas zaskakuje. Wcześniej ta szwedzka firma ogłosiła bowiem, że do 2025 roku co najmniej połowa jej produkcji będzie sprowadzała się do pojazdów BEV, czyli napędzanych silnikami elektrycznymi w połączeniu z wielkimi systemami akumulatorów. Z kolei od 2023 roku firma chce już prezentować wyłącznie w pełni elektryczne nowe modele. Nic więc dziwnego, że Volvo XC60 w swojej nowej generacji będzie całkowicie elektryczny.
Czytaj też: Elektryczna wizja Volvo
Premiera tego modelu ma ponoć nastąpić około 2024 roku, ale jako że do niej mamy aż trzy lata, plany mogą ulec zmianie i np. Volvo postawi też na napędy hybrydowe. Jest to mało prawdopodobne, ale możliwe, choć fakt, że XC60 nowej generacji w pewnym stopniu poprowadzi rewolucję w ofercie Volvo, raczej wiąże go wyłącznie z opcją BEV.
Przyszłość Volvo XC60 jest okraszona sporą dozą tajemnicy, ale najwidoczniej ten model w nowej generacji będzie dla marki ważnym kamieniem milowym
Volvo XC60 nowej generacji będzie pierwszym modelem marki wyposażonym w akumulatory wyprodukowane przez nową spółkę joint venture z Northvolt. Tak się bowiem składa, że Volvo zyskało niedawno nowego partnera w swojej strategii przejścia na w pełni elektryczne samochodu do końca dekady. Wiemy, że szwedzka firma produkująca akumulatory Northvolt pomoże producentowi opracować i montować bardziej ekologiczne akumulatory.
Czytaj też: Ostatnie Audi z silnikiem spalinowym szybciej niż się spodziewaliśmy?
Wśród nich znajdzie się nowy XC60, który dołączy do Volvo XC40 Recharge jako jeden z pierwszych w pełni elektrycznych modeli produkowanych seryjnie przez Volvo. Pomijamy tutaj oczywiście dążenia firmy do elektryfikacji związane z podmarką Polestar. Na ten moment jednak XC60 jest owiany tajemnicą pod kątem wyglądu, wyposażenia czy szczegółów napędu. Jednak już 30 czerwca Volvo przedstawi plan rozwoju technologii i produkcji, ujawniając zapewne szczegóły nadchodzących modeli.
Współpracując z Northvolt zapewnimy dostawę wysokiej jakości, bardziej ekologicznych ogniw akumulatorowych do naszych czysto elektrycznych samochodów. Ścisła współpraca z Northvolt pozwoli nam również wzmocnić nasze wewnętrzne możliwości rozwoju.– wyjaśnił Hakan Samuelsson, szef Volvo.
Czytaj też: Elektryczne samochody w Polsce jeżdżą na węgiel? Volkswagen wziął to pod lupę
Więcej wiadomo już o współpracy Northvolt z Volvo. Jej owocem i swoistym pierwszym krokiem w tym nowym partnerstwie, będzie centrum badawczo-rozwojowe w Szwecji, które rozpocznie działalność w 2022 roku. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, obie firmy założą nową fabrykę akumulatorów w Europie z potencjalną wydajnością produkcji akumulatorów o łącznej pojemności do 50 gigawatogodzin rocznie. Produkcja 100% czystej energii w tym nowym zakładzie powinna rozpocząć się w 2026 roku, tworząc około 3000 nowych miejsc pracy.