Zacznijmy może od tego, że Peugeot i Opel, to obecnie część koncernu Stellantis, który nadal pielęgnuje tradycyjną “wzajemną pomoc” między markami pod tym samym parasolem. Dlatego też Opel Astra 2022 ma wiele wspólnego z Peugeotem 308, bo oba modele bazują na tej samej platformie EMP2. To ogranicza wprawdzie unikalność na rynku, ale tylko z pozoru, bo projektanci mogą nadal zaszaleć i tym razem to właśnie zrobili – te oba kompaktowe hatchbacki posiadają zupełnie odmienne style. Do tego stopnia, że Opel nazywa linie nowej Astry “podobnymi do nadwozia coupe”.
Czytaj też: Plany koncernu Stellantis ujawnione. Znamy platformy i nowe motto firm
Opel Astra 2022 z zewnątrz i wewnątrz
Tam, gdzie Peugeot 308 jest bardziej ekstrawagancki, tam nowy Opel Astra 2022 sięga po może i nowoczesny styl, ale znacznie bardziej stonowany. Oba modele tradycyjnie rywalizują ze sobą nawzajem, ale też VW Golfem, Fordem Focusem, Renaultem Magane i Skodą Octavią. Zupełnie odmieniony wygląd z zewnątrz i wewnątrz w szóstej generacji Astry ewidentnie w tej rywalizacji pomoże.
Czytaj też: Elektryczny motocykl LiveWire ONE zadebiutował pod nową marką Harley-Davidson
W swojej nowej generacji Astra została rozciągnięta o cztery milimetry w porównaniu z poprzednią generacją i ma teraz 4374 mm długości. Sygnalizuje to skromne zmiany w kwestii rozmiarów, ale tylko z pozoru, bo w rzeczywistości rozstaw osi został znacznie wydłużony o 13 mm do 2675 mm, a szerokość znacznie wzrosła, do 1860 mm, czyli o 51 mm. Wszystko to dopełnia krótszy zwis przedni. Przełożyło się to na zwiększoną z 370 do 422 litrów pojemność w bagażniku przy rozłożonych tylnych siedzeniach.
Wewnątrz z kolei miała miejsce technologiczna rewolucja, porzucająca wiele elementów na rzecz czystszej kabiny skupionej wokół 10-calowego ekranu infotainment z kilkoma konwencjonalnymi przyciskami. Za kierownicą zestaw cyfrowych wskaźników przyjął ten sam rozmiar, a kwestie nowinek technologicznych dopełniają matrycowe światła LED, tempomat z funkcją stop & go, wyświetlacz HUD i kamera 360 stopni.
Czytaj też: Następca Aventedora Lamborghini otrzyma coś specjalnego. Możecie spać spokojnie
Napędy i dostępność nowej Astry 2022
Tutaj Opel dał nieco ciała, bo nie ujawnił dokładnych szczegółów dotyczących układów napędowych. Zapewne po to, aby raz jeszcze przyciągnąć uwagę mediów, kiedy w jesieni tego roku ruszą zamówienia, których realizacje zaplanowano na początek 2022 roku. Liczyć jednak możemy na pewno na to, co znajdziemy w nowym Peugeocie 308, a więc silniki benzynowe i diesla o mocy od 110 do 225 KM i dwa hybrydowe układy PHEV w połączeniu z sześciobiegowym manualem lub ośmiobiegowym automatem. Doczekamy się też wariantu kombi.