Poznajcie z nami elektryczne plany Mercedesa
Zacznijmy może od tego, że na ten moment Mercedes posiada tylko kilka modeli elektrycznych w swojej rodzinie EQ, którą zapoczątkował model EQC. Na rynek zmierza jeszcze kilka elektrycznych nabytków do tej serii (m.in. SUV EQE i EQS), ale to dopiero w 2025 roku doczekamy się najważniejszych prezentacji. Wtedy też oferta firmy ma w 50% obejmować hybrydy oraz w pełni elektryczne modele, a za rok każdy segment marki doczeka się wersji BEV.
Czytaj też: Ruszyły testy autonomicznego samochodu od Mobileye należącej do Intela
Już za cztery lata Mercedes (w tym AMG) zaprzestanie rozwoju platform innych, niż elektryczne i do tego roku pokaże aż cztery specjalne podstawy dla BEV. W 2024 roku mamy doczekać się prezentacji platformy MMA dla pojazdów kompaktowych, później MB.EA dla średnich i dużych samochodów osobowych, AMG.EA dla pojazdów wyczynowych i VAN.EA dla tych komercyjnych, użytkowych.
Skąd z kolei firma weźmie tyle akumulatorów? Wedle planów Mercedes zamierza stworzyć osiem fabryk potrzebnych do nich ogniw, współpracując z firmami na całym świecie, aby rocznie produkować ponad 200 Gigawatów. Sam zresztą pracuje obecnie nad akumulatorami organicznymi, czy tymi kompozytowymi nowej generacji o podstawie krzemowo-węglowej z firmą SilaNano.
Czytaj też: Premiera Kia Ceed 2022. Powiew świeżości w segmencie C
Wszystko to po to, aby od 2030 roku sprzedawać wyłącznie elektryczne samochody i raz na zawsze skończyć przygodę ze spalinowymi silnikami… a przynajmniej tam, gdzie rynek pozwoli. Wtedy też Mercedes ma oferować ponad 530000 stacji ładowania me Charge na całym świecie.
Wyjątkowy Mercedes Vision EQXX na zwiastunie
Razem z tym ogłoszeniem Mercedes postanowił ujawnić swój nadchodzący nowy superwydajny samochód elektryczny VISION EQXX. Ten, choć początkowo miał oferować ponad 1200 km zasięgu na jednym ładowaniu, teraz jest zapowiadany jako BEV o zasięgu ponad 1000 km zasięgu.
Czytaj też: Czy elektryczne samochody szkodzą środowisku bardziej niż spalinowe?
Jak możemy przeczytać w oficjalnym komunikacie prasowym:
Mercedes-Benz opracowuje obecnie Vision EQXX, samochód elektryczny o zasięgu ponad 1000 kilometrów w świecie rzeczywistym, dążąc do jednocyfrowej liczby kWh na 100 kilometrów podczas normalnej jazdy autostradą prędkości. Multidyscyplinarny zespół, w skład którego wchodzą eksperci z działu High Performance Powertrain (HPP) Mercedes-Benz, robi szybkie postępy w realizacji ambitnych celów projektu. Światowa premiera odbędzie się w 2022 roku.
Niestety choć będzie to tylko koncept, pokazówka możliwości, to Mercedes potwierdził, że wykorzysta Vision EQXX jako platformę do opracowania nowych architektur elektrycznych.