Ostatnio dużo dzieje się w motoryzacji, jeśli idzie o elektryfikacje samochodów. Ledwo co dowiedzieliśmy się o planach przyspieszenia ograniczeń emisji w Unii Europejskiej z utrzymaniem zakazu na 2035 rok i dowiedzieliśmy się, że powstaje elektryczny pickup Ram 1500, a nawet elektryczny Dodge. Wiecie co łączy te firmy? Oczywiście koncern Stellantis, który ujawnił właśnie wstępny zarys “kompleksowej strategii elektryfikacji” wszystkich marek, które wchodzą w jej skład. Całość obejmuje inwestycję o wartości 30 miliardów euro.
Czytaj też: Oficjalna data premiery Renault Megane E-Tech Electric ujawniona
Klient jest zawsze w centrum Stellantis, a naszym zobowiązaniem w ramach tego planu inwestycyjnego o wartości 30 miliardów euro (+) jest oferowanie kultowych pojazdów, które mają osiągi, możliwości, styl, komfort i zasięg elektryczny, bezproblemowo wpasowując się w codzienne życie klientów. Strategia, którą dziś przedstawiliśmy, koncentruje odpowiednią ilość inwestycji na odpowiednią technologię, aby dotrzeć na rynek we właściwym czasie, zapewniając, że Stellantis zapewnia swobodę przemieszczania się w najbardziej wydajny, przystępny cenowo i zrównoważony sposób.– skomentował Carlos Tavares, dyrektor generalny Stellantis.
Plany koncernu Stellantis do 2025 roku
Plany obejmują wspomnianą inwestycję do 2025 roku, która zostanie przeznaczona przede wszystkim na elektryfikację układów napędowych i oprogramowanie, aby do 2030 roku ponad 70 procent sprzedaży w Europie i ponad 40 procent w Stanach Zjednoczonych stanowiły pojazdy niskoemisyjne. Wszystkie 14 marek koncernu zobowiązało się do oferowania najlepszych w swojej klasie w pełni zelektryfikowanych rozwiązań, które oferują zasięg od 500 do 800 km i ładowanie, które po każdej minucie zapewni 32 km zasięgu.
Czytaj też: Elektryczny motocykl LiveWire ONE zadebiutował pod nową marką Harley-Davidson
Firmy będą produkować swoje samochody na łącznie czterech modułowych i elastycznych platformach BEV, skalowalnej rodzinie trzech elektrycznych modułów napędowych i znormalizowanych zestawów akumulatorów dla wszystkich marek i segmentów. Każda z platform ma oferować długą żywotność, dzięki aktualizacjom oprogramowania i sprzętu, a co byś może najważniejsze, do 2024 roku koncern ma wprowadzić alternatywne akumulatory bez niklu i kobaltu, a w 2026 roku akumulatory półprzewodnikowe.
Wspomniane platformy obejmują:
- STLA Small o zasięgu do 500 kilometrów
- STLA Medium o zasięgu do 700 kilometrów
- STLA Large o zasięgu do 800 kilometrów
- STLA Frame o zasięgu do 800 kilometrów
Czytaj też: Solarny Lightyear One zaoferował rekordowy zasięg na 60 kWh akumulatorze
Teraz to, co być może najciekawsze, czyli nowe motta każdej z marek Stellantis. Gotowi? Dajcie znać w komentarzu, które najlepiej wpada Wam w ucho:
- Abarth – “Heating Up People, But Not the Planet”
- Alfa Romeo – “From 2024, Alfa Becomes Alfa e-Romeo”
- Chrysler – “Clean Technology for a New Generation of Families”
- Citroën – “Citroën Electric: Well-Being for All!”
- Dodge – “Tear Up the Streets… Not the Planet”
- DS Automobiles – “The Art of Travel, Magnified”
- Fiat – “It’s Only Green When It’s Green for All”
- Jeep – “Zero Emission Freedom”
- Lancia – “The Most Elegant Way to Protect the Planet”
- Maserati – “The Best in Performance Luxury, Electrified”
- Opel/Vauxhall – “Green is the New Cool”
- Peugeot – “Turning Sustainable Mobility into Quality Time”
- Ram – “Built to Serve a Sustainable Planet”
- Commercial Vehicles – “The Global Leader in e-Commercial Vehicles”