Honda Civic jest już na rynku od kilku miesięcy
Nowa Honda Civic łączy w sobie stonowany wygląd, którego wielu uznaje za zbyt nudny, nowoczesne technologie, które widać nie tylko w kabinie i niespecjalnie wydajne silniki do wyboru. W najlepszym wypadku możemy sięgnąć po turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o pojemności 1,5 litra, który zapewnia 182 koni mechanicznych mocy i 240 Nm momentu obrotowego.
Czytaj też: Czy elektryczne samochody szkodzą środowisku bardziej niż spalinowe?
Z kolei najniżej w hierarchii znajduje się 2-litrowy wolnossący czterocylindrowy silnik o mocy 160 KM i 187 Nm momencie obrotowym. Sześciobiegowy manual jest tylko dostępny w Hatchbacku, ale w pod kątem układów napędowych 11. generacji Hondy Civic najbardziej boli brak zarówno hybrydy, jak i wydajniejszych jednostek, które zapewni nam dopiero wydanie Civic Si albo Civic R.
Czytaj też: Ruszyły testy autonomicznego samochodu od Mobileye należącej do Intela
Niecierpliwi nie muszą czekać na wydajniejsze wydania modeli Civic. Mogą po prostu sięgnąć ulepszeń u tunerów pokroju Hondaty
Dla niecierpliwych jednak tuner Hondata stworzył specjalne pakiety ulepszeń, które nawet przewyższają wersję Si poprzedniej generacji, która zapewniała 260 Nm momentu obrotowego i 208 koni mechanicznych mocy. Po ulepszeniu obecnej generacji Civica zwyczajnym przeprogramowaniem ECU moc skacze z podstawowych 182 koni oraz 240 Nm na całe 216 KM i 307 Nm, co stanowi wzrost o kolejno 34 KM i 67 Nm.
Czytaj też: Największe felgi z włókna węglowego wymagały aż pięciu lat prac. Trafią do Bentaygi
Jeśli jednak wolicie nie bawić się w tuning, będziecie zmuszeni poczekać jeszcze kilka miesięcy na wersję Civic SI 2022 albo jeszcze potężniejszego Civic Type R w formie hot-hatcha. Ten będzie dostępny tylko w wersji z napędem na przednie koła i najpewniej będzie ewolucją podstawowego modelu z charakterystycznymi dla Type R dodatkami. Najpewniej napędzi go finalnie 2-litrowy silnik z turbodoładowaniem o jeszcze wyższej mocy.