- Stany Zjednoczone ogłosiły, że ich nowe pociski hipersoniczne otrzymały nazwę Dark Eagle
- Dark Eagle doczeka się wersji naziemnej i specjalnej na okręty podwodne oraz niszczyciele
- Wejście wersji naziemnej Dark Eagle na służbę zaplanowano na 2023 rok
Dark Eagle już oficjalnie. Trafi do oddziałów artyleryjskich oraz na szerokie wody w swojej odpowiedniej wersji
Dark Eagle jest obecnie opracowywany wspólnie przez Armię i Marynarkę Wojenną USA, dlatego finalnie doczeka się dwóch wersji. Jednej naziemnej, którą dziś omawiamy i drugiej specjalnie z myślą o okrętach. Marynarka chce uzbroić w te hipersoniczne pociski przede wszystkim nowe okręty podwodne klasy Virginia (w planach jest 14/15 egzemplarzy) oraz trzy niszczyciele rakietowe klasy Zumwalt (via Breaking Defense).
Czytaj też: Pierwsza termojądrowa głowica W88 Alt 370 gotowa. Doczekała się nowego „mózgu”
Najpierw jednak, bo już w 2023 roku, na służbę ma trafić naziemny system broni hipersonicznej Dark Eagle, który trafi do baterii artyleryjskich. Każdy z tych oddziałów będzie składać się z czterech ciężarówek z wyrzutniami po dwa pociski każda, którym będzie towarzyszyło mobilne centrum operacyjne, czyli specjalny pojazd, odpowiadający za technologiczne zaplecze. W razie potrzeby transport będzie realizowany samolotami C-130J Super Hercules, aby przyspieszyć przybycie baterii na lotniska bliżej strefy bitwy.
Czytaj też: Dron Avenger z Legion Pod po raz pierwszy autonomicznie śledził cele w podczerwieni
Pentagon wydaje się przekonany, że dwa lata wystarczą, aby tego dokonać i oficjalnie wprowadzić Dark Eagle na służbę. Dzięki tej broni USA będą posiadały pociski lądowe dalekiego zasięgu, który będzie w stanie objąć zasięgiem Azję i dotrzeć do celu z prędkością powyżej 5 Mach, czyli 6125 km/h.
Czym dokładnie jest i jak działa Dark Eagle?
Dark Eagle łączy w sobie pozbawioną własnego napędu sekcję Common-Hypersonic Glide Body (C-HGB) z konwencjonalną głowicą bojową, systemem naprowadzania, osłonami termicznym oraz rakietę nośną o wielkości podobnej do tych z międzykontynentalnych pocisków balistycznych.
Czytaj też: [Aktualizacja] Prototyp Ił-112W poleciał i teraz czeka go pokaz. To nowy rosyjski samolot transportowy
Ta rakieta przyspiesza C-HGB do wspomnianej prędkości ponad pięć razy okazalszej od prędkości dźwięku aż do momentu wyczerpania się paliwa. Wtedy C-HGB zaczyna opadać i lotem ślizgowym kierować się na obrany cel oddalony o nawet 2772 km. Test Dark Eagle możecie obejrzeć powyżej