Jego nazwa jest niestety, a może “stety” mylna, bo Ripsaw EV3 F4 nie bazuje na zelektryfikowanym napędzie i w żadnym stopniu nie jest “electric vehicle”. Ten stworzony przez firmę Howe & Howe jest typowym przedstawicielem segmentu pojazdów, które można określić mianem tych “na apokalipsę”, choć można kłócić się z tym, czy bazowanie na spalinowym silniku będzie w takiej sytuacji przewagą. Prąd można generować przecież na wiele sposobów, a znalezienie stacji z dieslem może okazać się zbyt dużym wyzwaniem.
Czytaj też: Nowe BMW iX3 już oficjalnie z cenami w Polsce. To odświeżenie po ponad roku na rynku
Swój tytuł najszybszego pojazdu gąsienicowego na świecie, którego może kupić każdy z nas, o ile ma chęć wydać pół miliona dolarów, zawdzięcza przede wszystkim 6,6-litrowemu silnikowi Duramax. Ten gwarantuje 1500 koni mechanicznych mocy, które wprawiają w ruch szereg kół, obracających wytrzymałe gumowe gąsienice. Te są w stanie rozpędzić Ripsaw EV3 F4 do 96 km/h i choć nie brzmi to imponująco, to czyni go najszybszym na świecie pojazdem dwugąsienicowym.
Jako najszybszy pojazd gąsienicowy Ripsaw EV3 F4 chwali się mocą 1500 koni, wysoką wytrzymałością i surowym wyglądem. Doczekał się nawet wersji bojowych
Jak możecie się domyślać, terenowe możliwości są w przypadku Ripsaw EV3 F4 kluczowe. Dzięki wydajnemu silnikowi, czerpiącemu paliwo z 242-litrowego zbiornika i wspomnianym gąsienicom ten jest w stanie przetrwać bezpośrednie uderzenia w skały, czy radzić sobie z błotnistym, piaszczystym i zaśnieżonym terenem. Wpływa na to 20-centymetrowy prześwit, waga ponad 4500 kilogramów i 2,44-metrowy promień skrętu, podczas gdy rozbudowane oświetlenie umożliwia podbijanie terenu nawet nocą.
Czytaj też: Kiedy doczekamy się premiery Audi A6 E-Tron i co już wiadomo?
Wysoką wytrzymałością może pochwalić się też sama egzoszkieletowa rama oraz pływający kokpit, gdzie znajdzie się miejsce na czterech pasażerów, o których komfort zadba rozbudowane zawieszenie pneumatyczne. Chociaż surowy z zewnątrz, w kabinie Ripsaw EV3 F4 znajdziemy podgrzewaną kierownicę, czy najwyższej klasy sprzęt stereo, czyli kilka nowoczesnych udogodnień.
Czytaj też: Znamy ceny Mercedesa EQS w Polsce. To flagowy elektryczny model marki
Co ciekawe, Ripsaw EV3 F4 może i jest dostępny do kupienia na własny użytek, ale na rynku znajdziemy też jego wersje stricte wojskowe, które trafiają na służbę bojową. Firma Howe & Howe nawiązała bowiem w przeszłości współpracę z Textron Systems, aby zapewnić bojowe przeróbki Ripsaw na pole bitwy.