a2mobile informuje o wycieku danych klientów
W wyniku działania złośliwego oprogramowania na systemy zewnętrznego dostawcy a2mobile, w dniu 9 sierpnia do danych klientów mogły mieć wgląd osoby nieuprawnione. Chodzi w szczególności o dane, które są przetwarzane podczas zawierania umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Mówimy więc o numerach PESEL, informacjach z dowodów osobistych, imionach i nazwiskach klientów, danych korespondencyjnych czy danych firmowych takich jak NIP/REGON.
Czytaj też: Klienci sieci Plus będą mogli korzystać z eSIM
Do zdarzenia doszło 9 sierpnia, a teraz Premium Mobile, właściciel marki a2mobile, wraz z zewnętrznym dostawcą pracują nad znalezieniem źródła ataku, wcześniej jednak podjęto działania prewencyjne, takie jak wprowadzenie dodatkowej weryfikacji klienta przy pomocy SMS-a z kodem weryfikacyjnym. Potwierdzono również, że złośliwe oprogramowanie zostało usunięte z systemów.
Premium Mobile Sp. z o.o. w oficjalnym komunikacie zaznacza, że nie ma pewności, czy dane zostaną wykorzystane, ale z racji, że jest takie prawdopodobieństwo, ostrzegają przed skutkami. Cyberprzestępcy mogą bowiem dokonywać przy pomocy danych klientów wszelkiego rodzaju wyłudzeń, uzyskać dostęp do środków finansowych, rejestrować karty telefoniczne, zawierać umowy o świadczenie usług, czy uzyskać kredyty lub pożyczki.
Czytaj też: Norton kupuje Avasta. Powstanie antywirusowe imperium
Klienci sieci a2mobile powinni więc dokładnie monitorować sytuację, albo nawet zastrzec swoje dokumenty i wyrobić nowe. Dzięki temu będą mieli pewność, że nikt ich nie wykorzysta.