W europejskiej wersji, Kia Sportage nowej generacji, doczekała się wielu zmian, aby wpisywać się w inne wymagania
Bez zaskoczenia, europejska Kia Sportage nowej generacji bazuje na platformie N3 Hyundaia. Dzięki niej firma mogła stworzyć zarówno wariant z długim rozstawem osi, który już w czerwcu trafił na rynek południowokoreański i amerykański, jak i ten dzisiejszy, z krótkim rozstawem osi dla Europy.
Czytaj też: Nowe BMW 2 Active Tourer 2022 na zdjęciach szpiegowskich
Wchodząc w szczegóły, europejska Kia Sportage 5. generacji mierzy 4515 mm długości, a jej rozstaw osi wynosi 2680 mm, czyli o kolejno 85 i 75 mm mniej względem pierwotnej wersji. Jednak w porównaniu do poprzedniej generacji, Sportage urosło o kolejno 30 i 10 mm, co zapewniło m.in. około 500-litrowy bagażnik, choć ten jest zależny od układu napędowego.
W porównaniu 1:1, mniej okazałe rozmiary rzucą się w oczy od razu i to zwłaszcza przez gruntownie przeprojektowaną boczną karoserię. Dzięki temu zabiegowi Kia poprawiła wygląd, żeby lepiej prezentował się w krótszej wersji. Widać to zwłaszcza po słupku C, który stracił małe okienko, ale producent zmienił też tylny zderzak i zapewnił czarny dach w wersjach GT-Line. Dodatkowo lusterka boczne zostały przeniesione ze słupka A na drzwi, co ma poprawić widoczność i aerodynamikę.
Czytaj też: Premiera Ford Focus ST Edition. To ponoć najbardziej zwrotny Focus w historii
Zmian jest więc od groma i nic dziwnego, bo wedle słów menadżera marki Sportage, Xuana Goha, Kia Sportage w europejskiej wersji, to nie tylko proste skrócenie nadwozia, ale tak naprawdę “inny projekt”, który ma odzwierciedlać zupełnie odmienny samochód. Kia postarała się też o zindywidualizowane regionalne strojenie dla podwozia i układu kierowniczego.
Wnętrze i napędy Kia Sportage 2022
Swoją kabinę, nowy wariant Sportage, dzieli poniekąd z EV6 jeśli idzie o deskę rozdzielczą, na której dominuje zakrzywiony wyświetlacz. Ten składa się z dwóch cyfrowych ekranów (jeden wyświetla zegary, a drugi system infotainment) o przekątnej 12,3 cala, połączonych pod jedną taflą szkła. Wiele kluczowych elementów sterujących jest obsługiwanych za pomocą przycisków dotykowych, które zmieniają funkcje w zależności od wymaganego zadania.
W Europie nowa Kia Sportage będzie oferowana w wersjach napędowych wspomaganych łagodnym systemem hybrydowym, tym tradycyjnym i wersją plug-in. Tak też 1,6-litrowy silnik benzynowy z systemem mild-hybrid wystąpi w wersji o mocy 148 i 178 koni mechanicznych, podczas gdy jego odpowiednik diesla będzie dostępny z mocą 113 i 134 KM.
Czytaj też: Elektryczny crossover Renault MeganE na pierwszych zdjęciach szpiegowskich
Możecie też liczyć na jeden wariant hybrydowy z silnikiem 1,6 litra o mocy 227 KM oraz hybrydę typu plug-in o mocy 261 KM, która zapewni do 57 km zasięgu na jednym ładowaniu 13,8 kWh akumulatora.