Jak to bywa w przypadku typowych odświeżeń w połowie 8-letniej żywotności danej generacji, nowy Ford Fiesta nie przeżywa diametralnych zmian. Są one raczej subtelne i obejmujące delikatne ulepszenia stylizacji zarówno nadwozia, jak i kabiny. Jednak producent postarał się też o podkręcenie możliwości układu napędowego oraz wiele nie tyle ciekawych, ile ważnych w ogólnym rozrachunku dodatków i nowinek. Mowa o wszystkich wariantach – podstawowym, Active oraz ST. Odświeżenia doczekał się też van.
Co nowego w Ford Fiesta 2022?
Zacznijmy może od tego, że cała rodzina Fiest otrzymała właśnie reflektory LED w standardzie. To ważne, jak na obecne czasy i tym ważniejsze, że ta opcja we wcześniejszym konfiguratorze została teraz zastąpiona możliwością sięgnięcia po matrycowe światła LED w droższych wariantach. Zarówno przednie, jak i tylne światła (opcjonalne LEDy) są okraszone czarnymi obramowaniami, a różnice między każdą z wersji widać już po projekcie przedniej maskownicy oraz kosmetycznych detalach.
Czytaj też: Najwydajniejszy Volkswagen T-Roc w testach. Jak wygląda odświeżony T-Roc R?
Przykładem tego jest Fiesta ST 2022 o sportowym wyglądzie i równie sportowym wyposażeniu (m.in. sportowe fotele). Ten względem poprzedniego modelu otrzymał przeprojektowaną górną kratkę z błyszczącym czarnym wykończeniem w kształcie plastra miodu, a także powiększoną dolną kratką ze sztucznymi wlotami powietrza w kolorze nadwozia. Jeśli o nie idzie Ford uratował opcję trzydrzwiowego modelu.
Wewnątrz odświeżony Ford Fiesta 2022 łączy konfigurowalny cyfrowy 12,3-calowy cyfrowy wyświetlacz kierowcy naturalnie w towarzystwie cyfrowego ekranu infotainment z pokrętłami tuż pod sobą. W kabinie powinno być cicho, bo podstawowe modele wykorzystują 1-litrowy, trzycylindrowy i turbodoładowany silnik EcoBoost o mocy 100, 125 lub 155 koni mechanicznych z dodatkiem wspomagania systemem łagodnej hybrydy.
Czytaj też: Spójrzcie na lifting BMW Serii 3 PHEV podczas testów. Zakamuflowany prototyp na zdjęciach
Sięgając po wariant ST możecie przygotować się na 10-procentowy wzrost momentu obrotowego do solidnych 320 Nm. Zapewnia go 1,5-litrowy silnik EcoBoost (znamy go z m.in. Puma ST), który zapewnia 200 koni mechanicznych mocy, a to przekłada się na prędkość maksymalną rzędu 230 km/h i pozwala na rozpędzenie się do setki w 6,5 sekundy. Dodatkowo szaleństwo za kółkiem umożliwia tryb Track, który wyłącza system kontroli trakcji i zmienia system elektronicznej kontroli stabilności na „tryb szerokiego poślizgu”.
Ford Fiesta Van 2022
Co ciekawe, na rynku utrzymała się jeszcze specjalna użytkowa wersja Fiesty, która sięgnie wyłącznie po 1-litrowy silnik EcoBoost o mocy 125 KM z systemem łagodnej hybrydy. Jako trzydrzwiowy i dwumiejscowy model do bardziej wymagających zadań, będzie sprzedawany w wersji Trend i Sport z 15-calowymi felgami stalowymi w standardzie.
Czytaj też: Konstrukcja z pianki i energia z ogniwa paliwowego. Oto innowacyjny 450-kilogramowy SLRV
Co ciekawe, Ford zaoferuje w jego przypadku sportowe, obniżające nieco prześwit zawieszenie, aby w lepszym stylu przewozić maksymalnie 531 kilogramów głównie w bagażniku o długości do 1283 mm.