Elektryczne rowery terenowe RC1 od Braih mają wiele z motocykli i nic w tym dziwnego
Oba ujawnione ebike z myślą o podbijaniu terenu ewidentnie mają w sobie wiele z motocykla. Widać to na pierwszy rzut oka, bo te modele wyglądają tak, jak ograniczone pod kątem mocy motocykle dedykowane jeździe terenowej. Widzimy tu rozbudowaną ramę, którą w świetnym stylu uzupełnia, również rozbudowany, układ zawieszenia, charakterystyczny błotnik przedni (w wersji R) oraz grube opony terenowe. Wszystkie elementy oczywiście mają swoje przeznaczenie.
Czytaj też: Elektryczne rowery wypychają z rynku te zwyczajne. Nowe dane zaskakują
Najwydajniejszy model w tej serii RC1-R StartingLine Edition o mocy na poziomie 1000 W – skierowany jest do użytku na terenie prywatnym. Dlatego też, z oczywistych względów, zajmujemy się dwoma bardziej wszechstronnymi modelami – RC1 oraz RC1-R, na które rezerwacje można już składać, choć będą dostępne do kupienia dopiero od 1 grudnia obecnego roku. Elektryczny silnik tej pary ebike jest stosownie ograniczony do 250 watów i 25 km/h wspomagania, jednak całe trio posiada ten sam układ w postaci zamontowanego przy korbach silnika Bafang MM G510, będącego w stanie generować w przypadku tych modeli monstrualne 114 Nm momentu obrotowego.
Czytaj też: Odblokowywanie elektrycznych rowerów w Europie. Hakowanie układów nie podoba się producentom
Zasila go z kolei, równie imponujący, 1254 Wh akumulator, który można ładować do trzech poziomów, dzięki czemu zmniejsza się jego zużycie przy każdym cyklu. Mowa o ładowaniu do poziomu z myślą o bezpiecznym przechowywaniu między sezonami, do 80% oraz do 100%, który ponoć zapewnia całe 184 kilometrów wspomagania.
Czytaj też: Oto hiper-eBike, czyli wydajny elektryczny rower VanMoof V z dwoma silnikami
RC1 jest dostępny od 6590 euro za pośrednictwem strony internetowej Braih, ale chętni na bardziej terenowy wariant RC1-R muszą przygotować się do zapłaty dodatkowych 400 euro. Waga obu wersji wynosi 35 kilogramów, co wcale nie dziwi, patrząc po anodyzowanej ramie z aluminium stopu 6072-T6, kompletnym układzie napędowym na bazie łańcucha z przerzutką tylną czy solidnym 4-tłokowym hamulcom hydraulicznym na 203-milimetrowej tarczy. Nie zabrakło też wyświetlacza na kierownicy.