Być może koncepcja wynajmowanego smartfona wydaje Wam się kompletną nowością, jednak tak nie jest. Rozwiązanie jest już dostępne Polsce, choć dopiero zyskuje na popularności. Wydaje się, że poszerzenie oferty banku BNP Paribas o długoterminowy wynajem smartfonów przyczyni się do tego. Ale na czym to dokładnie polega i, co najważniejsze, czy się opłaca?
Czytaj też: Samsung usuwa reklamy ze swoich aplikacji
iPhone 13 na wynajem w ramach usługi BNP Paribas Group Service Cente
Jako pierwsi na rynku proponujemy nowatorską usługę, która umożliwia klientom dostęp do najnowszych i fabrycznie nowych smartfonów na warunkach korzystnych finansowo. Przy tym, dzięki dodatkowym pakietom usług ubezpieczeniowych i serwisowych, są zabezpieczeni na wypadek awarii czy kradzieży urządzenia – informuje Krzysztof Wojciechowski, dyrektor Departamentu Nowych Modeli Biznesowych i Innowacji PF w Banku BNP Paribas.
Zakup nowego smartfona to spory wydatek, zwłaszcza w przypadku iPhone’ów. Wynajem długoterminowy może więc okazać się interesującą alternatywą. W ramach usługi banku możemy skorzystać z dwóch opcji – wynajem na 24 lub na 30 miesięcy. Po upływie tego czasu musimy podjąć decyzję. Albo wykupimy smartfon na własność, albo oddamy go. W takim przypadku smartfon zostanie odnowiony i trafi w ręce kolejnego właściciela.
Czytaj też: Fairphone 4 zadebiutował – 5 lat gwarancji i długie wsparcie
Bank podkreśla, że pomoże to także, że przyczyni się to do zmniejszenia ilości zalegających w naszych domach urządzeń. Często się bowiem zdarza, że kupujemy nowe urządzenie, a stare bezczynnie kurzy się w szufladzie. Potwierdza to badanie „2020 Mobile Phone E-Waste Index”, z którego wynika, że prawie 29 mln telefonów pozostaje niewykorzystanych, a jedynie 41% gospodarstw domowych sprzedaje telefony na rynku wtórnym. Wynajem smartfona mógłby przyczynić się do zmiany na tym polu.
Jak z opłacalnością? Na razie nie dostajemy konkretów, ale bank zapewnia, że “obciążenie budżetu Klienta za cały pakiet usług jest niższe niż cena detaliczna wybranego urządzenia”.
Czytaj też: Microsoft szykuje się na październikową premierę i naprawia błędy w systemie Windows 11
BNP Paribas precyzuje również kwestię ewentualnych uszkodzeń lub kradzieży urządzenia:
W przypadku kradzieży, awarii telefonu lub jego uszkodzenia, użytkownik może skorzystać z dodatkowych usług, które są nieodłączną częścią oferty. Telefon jest ubezpieczony od pierwszego dnia umowy najmu, co chroni Klienta przed stłuczeniem szybki, kradzieżą, rabunkiem, awarią po gwarancji, nieszczęśliwym wypadkiem czy przepięciem. W cenie wynajmu zapewnione jest także wsparcie techniczne przez infolinię – zarówno w codziennych problemach, jak i w migracji danych między urządzeniami przy wygaśnięciu usługi