Elektryczny rower miejski Whippet już dostępny
Oczywiście Whippet nie umywa się do najlżejszych elektrycznych rowerów na rynku, ale i tak zaskakuje pod tym kątem, ważąc ledwie 13,9 kilogramów, czyli zdecydowanie mniej, niż większość miejskich ebike. Bazuje na aluminiowej ramie step-over w tylko jednym rozmiarze, który jest odpowiedni dla rowerzystów o wzroście od 1,65 do 1,83 metra. Wygląda dosyć prosto i minimalistycznie, a jej wąskie rury o tradycyjnej geometrii i braku jakiejkolwiek amortyzacji sugerują zwyczajny rower.
Czytaj też: Oto hiper-eBike, czyli wydajny elektryczny rower VanMoof V z dwoma silnikami
Nim zresztą ten model może się stać po usunięciu wyjmowanego akumulatora w miejscu przeznaczonym na butelkę. Bez niego elektryczny charakter tego roweru zdradzi tylko poszerzona tylna piasta i wyświetlacz na kierownicy z przyciskami. Whippet wygląda bowiem, jak tradycyjny rower miejski, co podkreślają stabilizowane poprzez szyny metalowe błotniki utrzymywane tuż przy kole.
Jak z kolei wygląda sprawa po stronie układu napędowego? Na zbyt wiele szczegółów i tym bardziej imponującą specyfikację, nie liczcie, ale zanim o tym, najpierw głos oddajmy firmie:
Opracowaliśmy nasz układ napędowy z silnikiem w piaście, wykorzystując innowacyjną konstrukcję elektroniczną, aby zmaksymalizować moc przy jednoczesnej minimalizacji wagi. Dzięki temu Whippet jest tak lekki i łatwy w prowadzeniu jak normalny rower, ale także, ponieważ sami go tu produkujemy, jesteśmy w stanie utrzymać jego naprawdę niskie koszty.— powiedział Hugo Palmer, dyrektor zarządzający firmy.
Czytaj też: Specialized S-Works Crux to najlżejszy rower szutrowy. Czerpie garściami z rowerów szosowych
Elektryczny rower miejski Whipper łączy 250-watowy silnik ze wspomaganiem do 25 km/h na trzech poziomach mocy z 200 Wh akumulatorem litowo-jonowym. Pojedyncze 3-godzinne ładowanie zapewnia do 40 km zasięgu, co firma uznaje za wystarczające, twierdząc, że na tym modelu większość wycieczek rowerowych będzie prawdopodobnie stosunkowo krótkimi wypadami. Zasięg skraca rzecz jasna korzystanie z wbudowanego portu USB.
Czytaj też: Nowy wymiar elektrycznego transportu. Welomobil Electrom już do kupienia
Resztę elementów Whippera uzupełnia 7-biegowa przerzutka Shimano, obręcze 700c z oponami Schwalbe Marathon Greenguard oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Cena? Całe 1499 funtów, czyli prawie 8100 zł. Każdy zakup tego ebike jest jednak równoznaczny z zasadzeniem stu drzew, jako że Revolutionworks zobowiązuje się do wpłacenia stosownej kwoty zajmującej się tym firmie Ecologi.