Sam w sobie EQE nie jest dla nas żadną tajemnicą. Zwłaszcza po targach motoryzacyjnych w Monachium w zeszłym miesiącu, gdzie mogliśmy go zobaczyć w pełnej krasie. Ten model znajduje się w ofercie firmy bezpośrednio poniżej flagowego EQS, co odwzorowuje podobne podejście między spalinową Klasą S i E. Warto wspomnieć, że Mercedes EQE jest zresztą bardzo podobny do EQS, ale przy tym krótszy i mniej “wypasiony” z zewnątrz, co dotyczy również kabiny.
Czytaj też: Kawasaki nie ma ani jednego elektrycznego motocykla, a za kilkanaście lat chce sprzedawać głównie takie
Mercedes szykuje kolejny podkręcony BEV. Testy i zdjęcia AMG EQE to potwierdzają
Wiemy też, że w 2022 roku na rynek zostanie wprowadzony jego odpowiednik z nadwoziem typu SUV/Liftback i są szanse, że to samo czeka uchwycony na poniższych zdjęciach AMG EQE. Około pięciu miesięcy zajęło bowiem Mercedesowi przygotowanie wersji AMG flagowego EQS, co wskazuje na debiut AMG EQE w marcu lub lutym. Może na światowej klasy targach motoryzacyjnych w Genewie? To jednak tylko spekulacje – pewne jest jedynie to, że Mercedes pracuje nad tym modelem, co potwierdzono właśnie po raz kolejny.
Czytaj też: Prototypy Honda Civic Type R na zdjęciach i nagraniu
Poniższe zdjęcia są o tyle wyjątkowe, że po raz pierwszy pokazują tak delikatnie zakamuflowanego AMG EQE. Maskowanie pozostało jedynie na fragmentach nadwozia, związanych stricte z korzeniami i charakterystycznymi dla AMG elementami, które i tak można dostrzec już na pierwszy rzut oka. Trudno bowiem ukryć te specjalnie powiększone, duże wloty powietrza na rogach przedniego zderzaka, przestylizowaną przednią maskownicę, większy spojler na klapie bagażnika, wyloty powietrza za tylnymi kołami czy skrywane przez czarne felgi hamulce AMG.
Czytaj też: Nowe BMW X1 na zdjęciach. Wygląda, jak X1 M, ale ponoć nim nie jest
Po stronie osiągów Mercedes-AMG już w przeszłości wspomniał, że podkręcone warianty EQE będą oferowały moc rzędu nawet 500 kW, czyli około 680 koni mechanicznych. To dużo. Zwłaszcza że podstawowy EQE 350 napędza zamontowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 292 koni mechanicznych (215 kilowatów) i momencie obrotowym 530 Nm.