RSD x SUPER73-RX Malibu to najnowszy wyścigowy elektryczny rower terenowy od Super73 na bazie flagowca
Jednak w głównej mierze RSD x SUPER73-RX Malibu będzie cieszył się największą popularnością w USA, dzięki imponującemu napędowi elektrycznemu. W tym kraju bowiem prawo co do ebike nie jest aż tak surowe. Powstał na podstawie innego flagowego elektrycznego roweru Super73 – RX, więc nowość można uznać za coś w rodzaju specjalnej edycji, ale zmian jest na tyle dużo, że jest to nieco krzywdzące określenie.
Czytaj też: Specialized S-Works Crux to najlżejszy rower szutrowy. Czerpie garściami z rowerów szosowych
Stworzony z myślą o udziale w wyścigach terenowych, RSD x SUPER73-RX Malibu względem oryginalnego RX Super73, sięgnął po ten sam przedni odwrócony widelec powietrzny z pełną regulacją. W wygładzaniu drogi wspomoże go tylny amortyzator Fox Racing Float 3 Evol, a w imię jeszcze wyższego komfortu przeniesiono 960 Wh akumulator z górnej na dolną rurę ramy, co pozwoliło powiększyć siedzisko tego jednośladu. Skutkiem ubocznym było też obniżenie środka ciężkości, co pozytywnie wpłynie na stabilność zwłaszcza na zakrętach.
Czytaj też: Lekki elektryczny rower miejski Whippet zadebiutował. Za każdym stoi 100 posadzonych drzew
Wspomniany 960-Wh akumulator połączono z silnikiem o mocy 2000 watów w tylnej piaście, którego możliwości ograniczają stosowne tryby. Ich obecność ma za zadanie sprawić, że ten elektryczny rower będzie poruszał się zgodnie z lokalnymi przepisami w chwilach, kiedy będzie to potrzebne. Tak też w trybie Class 1 rowerzyści RSD x SUPER73-RX Malibu mogą liczyć na 750 W mocy ciągłej i 1200 W szczytowej, przy wspomaganiu do maksymalnej prędkości do 32 km/h. Tryb drugi dorzuca do tego możliwość korzystania z dźwigni przepustnicy, a trzeci odblokowuje pełnię możliwości, zapewniając wspomaganie do 45 km/h.
Czytaj też: Oto hiper-eBike, czyli wydajny elektryczny rower VanMoof V z dwoma silnikami
Nad taką mocą trzeba jakoś panować i w tym celu RSD x SUPER73-RX Malibu sięgnął po czterotłoczkowy zacisk przedniego hamulca Magura, zaciskający się na tarczy o średnicy 203 mm. Toczy się z kolei na 20-calowych oponach GRZLY o szerokości 4 i 5 cali dla kolejno przedniego i tylnego koła, a jego projekt uzupełnia przykuwająca wzrok kolorystyka z całą masą złotych wstawek. Takiego wykończenia doczekał się nawet łańcuch.