Ten model będzie ważny dla całej Europy i fanów Hondy, ponieważ nowy Civic Type R będzie ostatnim modelem tej firmy, który zaoferuje w pełni spalinowy układ napędowy bez dodatku elektryfikacji. Zadebiutuje z kolei w następnym roku, jako część 2023 roku modelowego, choć wcześniej powinniśmy się doczekać premiery nowego Civica Si.
Czytaj też: Zdjęcia Kia Niro nowej generacji. Pierwszy prototyp bez ciężkiego maskowania
Niestety informacje na temat układu napędowego Civic Type R są nieznane, ale od czego są plotki? Te wspominały o połączeniu 2-litrowego czterocylindrowego, wolnossącego silnika z podstawowych wersji z napędem na przód i manualną skrzynią biegów. W obecnych na rynku nowych Civicach ta jednostka wytwarza moc 160 KM i 187 Nm momentu obrotowego.
Zdjęcia zakamuflowanego Civic Type R 2023
Ten spalinowy hothatch, będący “łabędzim śpiewem” dla czysto-spalinowego układu napędowego Hondy w Europie musi jeszcze przejść wiele testów, aby zawitać na rynek. Dlatego też swoje koła Civic Type R skieruje w najbliższym czasie na tor Nurburgring, gdzie zostanie poddany dodatkowym testom. Oczywiście ciągle w kamuflażu, w który oklejono widoczny na zwiastunie prototyp.
Czytaj też: Obejrzyjcie nowego Mercedesa AMG C63 w testach na Nurburgring. Czterocylindrowy silnik w akcji
Japońska marka ujawniła na tych dwóch zdjęciach całkiem sporo, bo czerwone zaciski hamulcowe Brembo za czarnymi, masywnymi felgami wykończonymi na połysk, jak również opony Michelin Pilot Sport 4. Oczywiście pomijając to, co najważniejsze, czyli samo nadwozie i dodatki, które w tej wydajnej wersji Civica nie psują pierwotnego założenia Hondy.
Dla przypomnienia, to obejmowało nadanie swojemu kultowemu modelowi nowej generacji bardziej stonowanego wyglądu. Dlatego też fani obecnego Civic Type R mogą się nieco zawieść, ale ci, którym zmiany się podobały, z pewnością docenią i charakter wydajniejszego wariantu.
Zwłaszcza że względem oryginału przednia część samochodu stała się agresywniejsza. Zarówno dzięki bardziej masywnej osłony chłodnicy o nieco innej strukturze plastra miodu, jak i większemu dolnemu otworowi powietrza w towarzystwie, najpewniej odblokowanych, dodatkowych otworów wentylacyjnych.
Czytaj też: Spójrzcie na rendery BMW X8 2023. Ten SUV będzie wyjątkowy dla firmy
Na pierwszy rzut oka widać też obecność bardziej płaskiego i wyższego spojlera na tylnej klapie, czy jeszcze bardziej charakterystycznego trójczęściowego układu wydechowego. Ten sprowadza się do duetu mniejszych rur, otaczających z lewej i prawej strony tą większą, co jest zupełną odwrotnością względem tego, co znajdziemy w obecnej wersji Type R.