Co zmieniło odświeżenie Forda Focusa 2022? Wprowadzono zmiany na wszystkie poziomy wyposażenia
Jak to zwykle bywa przy faceliftingach, nie możecie liczyć na wielkie zmiany rodem z nowych generacji. Ford w swoim modelu Focus 2022 zadbał jednak o wiele poprawek z zewnątrz i wewnątrz, pielęgnując podejście human-centric. Przeprojektował standardowe reflektory LED ze zintegrowanymi światłami przeciwmgielnymi, zapewniając prostszy wygląd przedniej konsoli, której maskownica posiada teraz odznakę producenta. Wcześniej ta znajdowała się przy krawędzi maski.
Czytaj też: Premiera nowego BMW Serii 2 Active Tourer. Co przyniosła druga generacja MPV premium?
Te światła można ulepszyć za dodatkową dopłatą do wersji Dynamic Pixel LED, które będą współpracować z przednią kamerą. Wszystko po to, aby nie oślepiać nadjeżdżających z naprzeciwka kierowców, dbać o najlepsze ustawienia zależnie od warunków pogodowych i oświetlać m.in. wnętrze zakrętu. Z kolei na tyle Ford oferuje teraz nową opcję tylnych świateł LED z ciemniejszym obszarem centralnym i inną sygnaturą świetlną.
Zmiany nie ominęły sportowego poziomu ST-Line, bardziej terenowego wydania Active oraz wersji ST dostępnej w hatchbacku i kombi, która z kolei otrzymała nowy design felg aluminiowych i lakier Mean Green. Wewnątrz wszystkie nowe Fordy Focus posiadają najnowszy system informacyjno-rozrywkowy Forda SYNC 4. Ten jest dostępny za pośrednictwem 13,2-calowego ekranu dotykowego z obsługą aktualizacji bezprzewodowych, a także bezprzewodowymi funkcjami Apple CarPlay i Android Auto. W nim zintegrowano szereg przełączników, aby stworzyć mniej zagraconą konsolę środkową.
Czytaj też: Test Nissan Qashqai 2021. Wygląda jak zaskoczenie roku
Opcje napędowe odświeżonego Forda Fiesty
W przypadku standardowych wersji Focus 2022 możecie liczyć na trzycylindrowe silniki benzynowe o pojemności 1,0 litra z turbodoładowaniem i mocą 125/155 KM, która trafia na przednie koła za pośrednictwem sześciobiegowej manualnej skrzyni biegów lub dwusprzęgłowego, siedmiobiegowego automatu. Przynajmniej jeśli idzie o wersje z dodatkiem 48-woltowej technologii łagodnej hybrydy, która obniża zużycie paliwa i emisję CO2.
Wersje bez elektronowego wspomagania również są dostępne i zapewniają kolejno 100 KM i 125 KM, współpracując z sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Słabszy czterocylindrowy i 1,5-litrowy silnik diesla EcoBlue generuje z kolei 95/120 KM w połączeniu z sześciobiegowym manualem, który w wydajniejszej jednostce można opcjonalnie zaprząc do ośmiobiegowego automatu.
Czytaj też: Pierwszy polski samochód elektryczny. Vosco EV2 pokazał się światu, jako nowoczesna Syrena 105
Silnik odświeżonego Forda Focusa ST 2022 doskonale znacie, bo w jego przypadku nadal w grę wchodzi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2,3 litra i mocy 280 KM. Diesla brak.