Na ten moment technologię NVIDIA Image Scaling na grafikach AMD i Intela można włączyć tylko “na około”
W najnowszych sterownikach 496.76 NVIDIA ułatwiła dostęp, ulepszyła technologię Image Scaling, a nawet udostępniła ją na GitHubie, jako pakiet SDK open-source. Nowy algorytm wykorzystuje 6-stopniowy filtr z 4-kierunkowym skalowaniem i adaptacyjnymi filtrami wyostrzającymi w celu zwiększenia płynności gry. Musimy jeszcze poczekać na porównanie jej z technologią FSR AMD, ale już teraz można zaznaczyć, że rozwiązanie NVIDIA jest mniej skomplikowane w działaniu.
Czytaj też: Microsoft doszedł do wniosku, że Windows 10 November 2021 Update nie będzie ostatnim
Wyjątkowe jest w nim to, że działa tak naprawdę na wszystkich procesorach graficznych i we wszystkich grach. Problem w tym, że na ten moment żadne gry nie mają jeszcze natywnej obsługi NIS, a użytkownicy AMD lub Intela nie mają dostępu do panelu sterowania NVIDIA oraz aplikacji GeForce Experience.
Czytaj też: Flagowa karta graficzna Intela przetestowana. Co pokazała?
Niestety choć technologia NIS (NVIDIA Image Scaling) jest sama w sobie całkowicie darmowa, to skorzystanie z niej na kartach graficznych AMD lub zintegrowanych procesorach graficznych Intela już nie. Przynajmniej na ten moment. Umożliwia to bowiem specjalne narzędzie na Steam o nazwie Lossless Scaling w cenie 17,99 zł, które jednak do idealnych nie należy.
Czytaj też: Automatyczny pociąg Shinkansen testowany w Japonii. Pomylił się o 8 cm
Nie działa bowiem tak skutecznie, jak oryginał, co przyznaje sam twórca:
Używa oficjalnego modułu cieniującego, ale na razie nie włączono obsługi FP16 [to rodzaj obliczeń], ponieważ potwierdzono, że z jakiegoś powodu nie działa na GeForce RTX 3000.
Nie wiem też dokładnie, jakiej implementacji używają w sterowniku, a na pewno nie marnują zasobów GPU [nie to co Lossless Scaling] na przechwytywanie obrazu.– napisał twórca aplikacji Lossless Scaling na forach Steam.