Naprawa smartfona to czasem bardzo droga sprawa. Wymiana ekranu, modułu ładowania czy aparatu, wiąże się z wizytą w serwisie, gdyż do dokonania napraw konieczny jest często specjalistyczny sprzęt i, co najważniejsze, wiedza. Instrukcje serwisowania oraz oryginalne cześć zamienne też nie są łatwo dostępne poza takimi punktami. Pozostaje nam tylko oddać telefon w ręce fachowców i zapłacić za usługę. Czy aby na pewno?
Niedawno Apple zaskoczyło wszystkich uruchamiając usługę samodzielnej naprawy, deklarując tym samym, że udostępni potrzebną wiedze i części zamienne czy narzędzia, które będzie można bez problemu nabyć. Oczywiście firma zaleca, by napraw podejmowały się osoby doświadczone, jednak fakt pozostaje faktem – możliwość własnoręcznej naprawy iPhone’a stała się możliwa.
Nie trzeba było czekać długo na odpowiedź Xiaomi, choć wpis udostępniony na Twitterze jest nieco enigmatyczny i nie mówi wprost o samodzielnej naprawie
Oprócz grafiki z napisem “Services Simplified” mowa jest również o uproszczonych usługach, a w oświadczeniu wydanym dla serwisu Android Authority, Xiaomi wspomina o rozwiązaniu Xiaomi Cares, które będzie kompleksowym rozwiązaniem dla wszystkich potrzeb serwisowych i wsparcia.
Warto jednak zauważyć, że wpis dodano na indyjskim koncie firmy, więc możliwe, że to właśnie w tym kraju usługa zostanie udostępniona w pierwszej kolejności. Czy później w innych krajach też będzie taka możliwość? Nie wiadomo. Pozostaje nam czekać na więcej szczegółów, które prawdopodobnie poznamy już wkrótce.