W dobie elektrycznej rewolucji wszędzie próbuje wpychać się elektryczne pojazdy. Zwłaszcza eBike
Za Zoomo One odpowiada producent rowerów elektrycznych Zoomo z Sydney. Ten zaprezentował właśnie ten model specjalnie z myślą o rynku amerykańskim, podkreślając, że swoją premierę zaliczy dopiero w 2022 roku. Chociaż nie będzie dostępny dla firm w Europie, dobrze jest śledzić poczynania modeli tego typu, bo to, co przyjmie się w USA, z pewnością dotrze “do nas” po pewnym czasie. Tym razem wszystko rozbija się o trend wykorzystywania elektrycznych jednośladów przez kurierów.
Czytaj też: Orbea rozszerzyła ofertę o elektryczny rower górski Rise H. To najlżejszy eMTB z aluminiową ramą
Zoomo One będzie końcem dla motorowerów spalinowych. To prawdziwy przełom w sektorze, który wypiera hałaśliwe i zanieczyszczające środowisko motorowery oraz zapewnia najbardziej zrównoważony sposób dostarczania dużych paczek – a wszystko to w ramach 10-minutowych ram czasowych dostawy.Jesteśmy u progu rewolucji pojazdów elektrycznych na całym świecie, a Zoomo One będzie kluczowym katalizatorem w napędzaniu tej zmiany. Zoomo One będzie oczywistym, inteligentnym zamiennikiem dla mniejszych, spalinowych pojazdów na naszych drogach– powiedziała prezes i współzałożycielka australijskiej firmy, a także była dyrektor wykonawcza Deliveroo, Mina Nada.
Co ma do zaoferowania elektryczny rower Zoomo One?
Elektryczny rower Zoomo One został zaprojektowany w celu zachęcenia firm kurierskich do porzucenia motorowerów spalinowych na rzecz bardziej ekologicznej alternatywy. Oczywiście ebike nie zastąpi tradycyjnych ciężarówek w realizowaniu dostaw między miastami, czy na poziomie miasto-wieś, ale w centrach miast powinien sprawdzić się nawet lepiej względem nich. Ba, nawet względem samych motocykli, dzięki możliwości korzystania z pasów dla rowerzystów.
Czytaj też: Trzy nowe elektryczne rowery od Himiway. EBike Zebra, Cobra i Big Dog w szczegółach
Problem w tym, że Zoomo nie ujawniło zbyt wiele szczegółów na temat specyfikacji napędu. Wiemy tylko tyle, że ten ebike sięgnie po mniej wymagający w myśl konserwacji pasek z włókna węglowego zamiast konwencjonalnego łańcucha i że to od firm będzie zależeć wybór między klasą 2 lub 3 dla wspomagania do kolejno 32 lub 45 km/h. Zasilaniem silników w tylnej piaście zajmie się akumulator w dolnej części ramy o pojemności 1 kWh wzwyż, co ma zapewnić odpowiedni poziom energii na cały dzień roboczy.
Po stronie wyposażenia elektryczny rower Zoomo One posiada podsystem łączności mobilnej, co umożliwia zarówno zdalne monitorowanie, jak i śledzenie GPS. Na pokład może przyjąć do 58 kg przesyłek (40 kg z tyłu i 18 kg z przodu) w różnego rodzaju skrzynie dostawcze, dzięki elastycznym opcjom montażu dodatkowego osprzętu transportowego.
Czytaj też: Elektryczny rower miejski z zasięgiem 200 km? To obiecuje City Pro od Addmotor
Resztę osprzętu uzupełnia przedni widelec i tylny amortyzator sprężynowy, 24-calowe kołach z oponami Schwalbe Big Ben, błotniki, hydrauliczne hamulce tarczowe “klasy motocyklowej”, czy zintegrowane oświetlenie LED. Ceny za egzemplarz Zoomo One zaczną się od 4000 dolarów, ale jak to ze sprzętem “dla firm” bywa, kwestia ceny jest zależna od samych zamówień.