Oshkosh Defense przerobiło JLTV na eJLTV, czyli opracowało hybrydowy układ napędowy
Firma Oshkosh Defense ogłosiła powstanie eJLTV, czyli hybrydowej wersji swojego lekkiego pojazdu taktycznego, którą będzie oferować dla chętnych. Modernizacja dotknęła wyłącznie układu napędowego, który obok 340-konnego turbodoładowanego silnika diesla Duramax V8 posiada teraz nieokreślony układ z silnikami elektrycznymi. Te zasila skromny, bo 30-kWh akumulator (z możliwością rozbudowy), którego ogromną zaletą jest możliwość naładowania do pełna w zaledwie pół godziny podczas jazdy w trybie spalinowym.
Czytaj też: Rosja rozwija pociski nowej generacji. Mają zwalczać okręty nawodne i podwodne
eJLTV w tej konfiguracji ma zapewniać zarówno przewagę taktyczną, jak i oszczędność bez potrzeby bazowania wyłącznie na potencjalnie problematycznych w obszarze wojny stacjach ładowania. Podczas operacji bojowych eJLTV mógłby zakraść się do wroga bliżej bez wykrycia, ponieważ jego sygnatura akustyczna jest znacznie niższa, a brak spalin rozwiązuje problem podatności na obserwacje z wykorzystaniem kamer termowizyjnych.
Czytaj też: Obejrzyjcie aktywny system ochrony ROSY w akcji. Trafił na UGV THeMIS od Milrem Robotics
Co ciekawe, eJLTV jest wyłącznie inicjatywą ze strony Oshkosh Defense. Żadna firma i armia nie zażyczyła sobie takiego hybrydowego wariantu, ale projektanci i tak postanowili przeznaczyć dobre 18 miesięcy na jego rozwój. Teraz Oshkosh podkreśla, że może rozpocząć masową produkcję eJLTV na życzenie, a w razie potrzeby dokonać konwersji ponad 15000 egzemplarzy dostarczonych już do armii oraz marines.
Opracowaliśmy eJLTV, aby zaoferować naszym klientom wojskowym niedrogi sposób na elektryfikację floty lekkich taktycznych pojazdów kołowych bez pogorszenia wydajności lub ochrony– powiedział John Bryant, wiceprezes Oshkosh Corporation i prezes Oshkosh Defense, na konferencji prasowej.
Czytaj też: Japonia i Stany Zjednoczone stworzą nowy system obrony przed bronią hipersoniczną
Według komunikatu prasowego firmy Oshkosh, hybrydowa wersja JLTV poprawia zużycie paliwa o 20%, nie pogarsza możliwości pojazdu i cały proces zmiany trybu z benzynowego na elektryczny (i odwrotnie), sprowadza się do jednego przycisku.