Wedle producenta Jeep Razor RX200 ma oferować wiele, ale w praktyce jego cena i możliwości… rozczarowują
Jeep ewidentnie nie chce brać się za rynek małych pojazdów elektrycznych w pojedynkę. Wcześniej opracował swój elektryczny rower z inną firmą i w przypadku elektrycznej hulajnogi nie jest inaczej. Dzięki temu jednoślad Jeep Razor RX200 ma ponoć łączyć “styl i wrażenia z jazdy Jeepem Wranglerem” z wszystkim, co najlepsze ma do zaoferowania firma Razor, mająca ogromne doświadczenie na rynku tych pojazdów. Pozostaje więc najważniejsze pytanie – co ten eScooter ma do zaoferowania?
Czytaj też: Elektryczne rowery biją rekordy. Przewyższyły sprzedaż ekologicznych samochodów na kolejnym rynku
Zacznijmy od tego, że składa się z malowanej proszkowo ramy stalowej na kolor oliwkowy, co nawiązuje do Jeepa Willys z II wojny światowej. Wyróżnia się więc już na starcie na rynku, gwarantując wyższą trwałość względem tradycyjnie malowanych ram. Jeździ na 8-calowych pneumatycznych oponach, których bieżnik ewidentnie sugeruje terenowe przeznaczenie. To zresztą akcentuje sam producent, twierdząc, że Jeep Razor RX200 “został stworzony do jazdy po trudnym, terenowym terenie”.
Ta ważąca 18-kg hulajnoga elektryczna nie zachwyca jednak układem napędowym, który pozwala rozpędzić ją do jedynie 19 km/h, co tak naprawdę sugeruje poziom wydajności znacząco poniżej tradycyjnych modeli. To samo można niestety powiedzieć o jej akumulatorze, bo ten 24-voltowy i 7-Ah magazyn energii oparty o chemię kwasowo-ołowiową ma pojemność zaledwie 168 Wh i niska moc silnika (200 watów) nie wystarcza, aby jeździć przez dłużej, niż 40 minut.
Czytaj też: Elektryczny rower Radiant Carbon od The Ride Bikes zachwyca ramą i przeraża ceną
Jeep Razor RX200 wyróżnia się jednak regulowaną kierownicą z gumowymi uchwytami i przepustnicą w formie obracanej manetki, jak również wykorzystaniem łańcucha do napędzenia tylnego koła. Jego cena 499 dolarów sugeruje, że wpisze się w dolny segment na rynku i choć producent sugeruje jego przeznaczenie dla dorosłych użytkowników, to limit wagi 70 kilogramów raczej temu przeczy. Resztę elementów obejmują podwójne reflektory i hamulec tarczowy na tylnym kole.
Czytaj też: Gdyby powstał elektryczny rower Ducati Corse, czy wyglądałby on… tak? Oto wyjątkowy ebike od SUPER73
Problem w tym, że ta elektryczna hulajnoga poza ramą, logo Jeepa i podwójnymi reflektorami nie różni się niczym od modelu Razor RX200, który wydaje się mieć taką samą specyfikację i jest wyceniony na $318 na Amazon już teraz.