Bez pedałów, przypominający jednoślad dla dziecka, ale popularniejszy niż może się Wam wydawać – oto JackRabbit w skrócie, który doczekał się ulepszonej wersji 2.0
Świat elektrycznych rowerów przeżył nie tylko rewolucje, ale też metamorfozę w ciągu ostatnich lat, które przez ostatnie miesiące ubiegały przede wszystkim pod znakiem pandemii i odejścia od środków masowego transportu na coś osobistego. JackRabbit również uderza w te tony, stawiając na zdecydowanie miejski charakter jednośladu z myślą o przemieszczeniu się z mieszkania do pracy/sklepu i z powrotem. Z tym jednośladem nie ma co nawet myśleć o podboju bardziej wymagających dróg – nie tylko ze względów wygody, ale też ograniczonego zasięgu.
Czytaj też: Elektryczny silnik rowerowy Biktrix XD jest tak mocny, że wymaga dwóch łańcuchów
Ważący ledwie 10,89 kg rower JackRabbit jest w stanie wytrzymać obciążenia do 110 kilogramów i jeździ na 20-calowych grubych oponach do każdego terenu. Jego projekt jest maksymalnie uproszczony – nie tylko dlatego, że posiada małą i bardzo prostą ramę, ale też przez sam osprzęt. Ten w podstawowym wydaniu obejmuje tylko jeden hamulec tarczowy na tyle, prosty dzwoneczek i dźwignię przepustnic na kierownicy, która wyciska wszystko to, co najlepsze z 300-watowego silnika elektrycznego umieszczonego w piaście tylnego koła.
Czytaj też: System napędowy Valeo zmierza do elektrycznych rowerów. Wyróżnia się automatycznymi przerzutkami
Ten silnik jest odpowiedzialny za całą pracę podczas jazdy, bo JackRabbit nie posiada pedałów i łańcucha, a jedynie podpórki pod stopy. Przypomina więc dziwaczne połączenie roweru z motocyklem, ale i tak w Polsce podlegałby pod surowsze przepisy przez swój 300-watowy silnik i możliwość rozpędzenia się do 32 km/h.
Za zasilanie JackRabbit odpowiada montowany w głównej części ramy (rurze górnej) akumulator o pojemności ledwie 151,2 Wh, który ponoć zapewnia do 20 km zasięgu, ale doskonale wiemy, jak w praktyce się to skończy. Dlatego też firma za dodatkową opłatą dostarcza też wymienny, dodatkowy akumulator do wożenia pod siodełkiem i wymiany w razie wyczerpania tego oryginalnego. Ich ładowanie trwa po ~2 godziny.
Czytaj też: Obręcze dla elektrycznych rowerów. Oto DT Swiss Hybrid Utility HU 1900 Spline
Dzięki kompaktowym rozmiarom, JackRabbit można złożyć do rozmiaru 144 x 18 x 76 mm ze standardowych 122 x 53 x 99 mm. Rower zawdzięcza to głównie swojej samonośnej ramie z aluminium, ale też możliwości obrócenia koła, czy zdjęcia kierownicy i przypięcia ją np. do przednich widełek roweru.