Cyfrowe bliźniaki, to bezpośrednie przekucie rzeczywistości na świat wirtualny, które pozwalają eksperymentować w środowisku niskim kosztem i bez konsekwencji
Zanim zaczniemy wyjaśnienia, warto przypomnieć to, jak cyfrowe bliźniaki stworzone w Omniverse firmy NVIDIA pomogły firmie BMW oraz Ericsson. Jeśli idzie o firmę motoryzacyjną, ta otrzymała możliwość przeprowadzania symulacji w celu ulepszenia całych procesów w fabryce, jak również drobnych szczegółów inżynieryjnych. Z kolei Ericsson wykorzystała platformę Omniverse do testowania i optymalizacji swojego wdrożenia infrastruktury sieci 5G poprzez symulację dostępu do 5G w całym mieście przed rozpoczęciem prac w świecie rzeczywistym.
Czytaj też: Skafander kosmiczny dla każdego. Druk 3D ma uratować astronautów od niedopasowanych kombinezonów
Te przykłady bezpośrednio wskazują na potęgę stojącą za cyfrowymi bliźniakami, które były częstym tematem podczas konferencji na tegorocznym Mobile World Congress (MWC) w Barcelonie, które przybliżyły światu tę fascynującą wizję przyszłości. Momentami nazywano je nawet technologiami, mogącymi odmienić świat i uratować Ziemię przed majaczącą na horyzoncie katastrofą ekologiczną.
Czytaj też: Powstaje elektryczny pociąg nieskończoności o zerowej emisji. Energię ma zapewniać mu grawitacja
Tak też Tommy Bjjorkberg, dyrektor w firmie ZTE, powiedział, że cyfrowe bliźniaki są jedną z “kluczowych rzeczy, które mogą pomóc w stworzeniu bardziej ekologicznej planety”. Timoni West, wiceprezes działu AR i VR w firmie Unity wierzy, że “projekty cyfrowych bliźniaków wykorzystają bogactwo informacji kontekstowych w czasie rzeczywistym” i na ich podstawie doprowadzą do kolejnej fazy ewolucji komputerów w ciągu najbliższych 50 lat.
Czytaj też: Przeciwpancerne i przeciwlotnicze uzbrojenie w rękach Ukrainy. To już nie tylko Javeliny, Pioruny i Stingery
Warto wiedzieć, że już teraz posiadamy swoje prymitywne wersje cyfrowych bliźniaków, czy to w rzeczywistości rozszerzonej (AR), czy wirtualnej (VR), a nawet we własnych komórkach, bo czym innym jest np. Pokemon Go albo Witcher: Monstery Slayer, jak nie cyfrowym odwzorowaniem naszego otoczenia dla rozrywki?